بازدید این صفحه: 510
با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید ,پیشگیری از سر درد,علت ابتلا به سر درد,درمان سر درد های خوشه ای,عوامل ایجاد سر درد,علائم سردردهای تنشی

با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید

با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید

 

خوردن مسکن به طور خودسرانه خطر مزمن شدن سردردها را بیشتر میکند ،اصولا درد یک طرف سر، درد ضربان‌دار، حساسیت به نور و صدا، استفراغ، درد به مدت ۲ الی ۴ ساعت در کودکان و ۱ الی ۲ ساعت در بزرگسالان از جمله علائم سردردهای میگرنی می باشد .

درد  دو طرف سر، گاهی حساس به صدا، به ندرت حالت تهوع و مدت درد کوتاه از علائم سردردهای تنشی می باشد که متأسفانه با خود درمانی و مصرف مسکن که در کشور ما بسیار رواج دارد ، به حالت مزمن تبدیل میگردد و با شدت و افزایش تعداد دفعات درد به حدی می‌رسد که کیفیت زندگی فرد را تحت تایر قرار می‌دهد.

تا پیش از مزمن شدن سر درد ها  درمان آسان تر می باشد و از این جهت به افراد توصیه می‌ گردد به جای اینکه با مصرف مسکن درد خود را مخفی کنند به پزشک مراجعه نمایند و با پیشگیری و مدیریت این دردها نیاز خود را به مسکن را کاهش دهند .

با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید

با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید

بهترین شیوه ی پیشگیری و مدیریت سر درد  دقت و یادداشت عوامل مؤثر در بروز درد می باشد . مانند  نور، صدا، سردی و گرمی هوا، بی‌خوابی، و همچنین داشتن تغذیه مناسب، مصرف غذاهای کم‌چرب و کم‌حجم و رعایت فاصله زمانی بین شام تا خواب ، خواب منظم و رعایت بهداشت خواب، تخلیه مثانه پیش از خواب، پوشیدن لباس راحت و عدم استفاده از موبایل به هنگام خواب، نشستن صحیح به خصوص اگر طولانی مدت باشد، هر ۳۰ الی ۴۰ دقیقه استراحت دادن به چشم در زمان مطالعه، عدم استفاده بیش از حد و غیرضروری از موبایل و کامپیوتر و … است که در کل رعایت همه این موارد می‌تواند تا حدی این سردردها را کنترل کند و کم نماید .

استفاده ی خودسرانه و بی‌رویه مسکن‌ها افزون بر خطر مزمن شدن این سردردها می‌توانند سبب نوع دیگری از سردرد به نام سردرد وابسته به دارو شوند که درمانش به مراتب سخت‌تر از دیگر سردردها می باشد ، ضمن اینکه استفاده ی  بی‌رویه مسکن‌ها بر حسب نوع آسیب‌های جدی به دیگر سیستم های بدن مانند کلیه، کبد و استخوانها وارد می‌کند که گاهی جبران آن غیر ممکن است .

با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید

با مصرف مسکن ها فقط درد را مخفی میکنید

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *