بازدید این صفحه: 581
داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید ,بهترین روش برای خوراندن دارو به کودک,بهترین زمان برای دادن دارو به کودکان,مضرات ترکیب دارو با غذای کودک

داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید

داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید

 

مادران توجه داشته باشند که بهتر است داروی کودک را در غذای کودک نریزند ،خصوصا غذاهایی چون سوپ که به دلیل حجم بالایی  دارند و رقیق هستند .اگر هم دارو را در غذای کودک ریختید نباید حرارت غذا زیاد باشد.

بهترین غذایی که همراه با دارو می‌توان به کودک داد، یک قاشق کوچک ماست می باشد .برای کودکانی که بزرگتر می باشند ، مادران می‌توانند یک قاشق آبمیوه ( ترجیحا طبیعی) را با دارو ترکیب کنند و به کودک بدهند.

باید با بچه‌ها با  ملایمت رفتار کرد زیرا اکثر دارو‌ها تلخ و بد مزه‌اند  باید خیلی با حوصله به بچه ها دارو داد. اگر داروی بچه‌ها به صورت قطره خوراکی و یا شربت است، بهتر است اول یک قاشق آب قند به او بدهید تا یک لایه نازک شیرین روی زبانش را بپوشاند سپس دارو را به او بخورانید.

خوردن بعضی از داروها برای بچه‌ها بسیار ضروری می باشد و هرچقدر آنها دارو را پس بزنند، مادران نباید دست از تلاش بردارند و از دارو خوردن فرزندشان نا‌امید شوند . توجه داشته باشید  دارو دادن به کودکان باید قبل از خوردن دارو معده کودک خالی باشد و تازه شیرنخورده باشند.

داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید

داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید

برخی  از مادران به علت گریه و بی‌قراری کودک ، داروهایش را در شیر و یا غذای بچه می‌ریزن تا بی‌خبر به او دارو دهند . در صورتی که ما توصیه می‌کنیم دارو‌ها را به هیچ‌وجه با شیر بچه ترکیب نکنید چون اگر مزه شیر تغییر کند، شاید کودک دیگر مثل سابق به شیر خوردن میل نداشته باشد.
 دوز دارو بر حسب میلی‌گرم و با توجه به شرایط جسمانی و وزن کودک تجویز می‌ گردد به همین علت مادران نباید در هنگام بیماری روش خود‌درمانی را پیش بگیرند.

 است برای نوزادانی که قورت دادن و بلعیدن را بلد نیستند استفاده از شیشه داروخوری بهترین راه حل می باشد. چون شیرخوارانی که قورت دادن و بلعیدن را بلد نیستند با این وسیله می‌توانند مانند شیر دارو را بمکند .

داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید

داروی کودک را با غذا و یا شیر مخلوط نکنید

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *