بازدید این صفحه: 1152
علت ترمیم ناپذیری نخاع ,علت قطع نخاع شدن,درمان بیماران قطع نخاعی,داروی بیماران قطع نخاعی,مراقبت از بیماران قطع نخاعی, پیوند نخاع به بیماران قطع نخاع

علت ترمیم ناپذیری نخاع

علت ترمیم ناپذیری نخاع

 

نخاع برخلاف سایر قسمت های بدن ، بعد از جراحت های عمیق ترمیم نمی شود .نورون های آسیب دیده ، پیام عصبی را منتقل نمی کنند و بسته به این که کدام قسمت نخاع صدمه دیده باشد  ، پاها و یا دست ها، برای همیشه از کار می افتد و دیگر حرکتی نخواهند داشت .

امروزه به کمک دارویی ضد التهابی ه حداکثر ۸ ساعت بعد از ایجاد جراحت باید مصرف شود ، اشخاص صدمه دیده می توانند بهبودی نسبی به دست آورند .

از سوی دیگر مرگ و میر نورون ها و سلول های پشتیبان در قسمت صدمه دیده ی نخاع ، حتی چند هفته پس از ایجاد جراحت همچنان ادامه می یابد.برخی از محققان تصور می کنند با پیشگیری از مرگ این سلول ها می تولن از فلج شدن پاها و یا دست ها جلوگیری کرد.

در آزمایش هایی که روی موش ها انجام شده است ، محققان موادی را یافته اند که از مرگ سلول های عصبی موش های صدمه دیده جلوگیری میکنند .

علت ترمیم ناپذیری نخاع

علت ترمیم ناپذیری نخاع

از طرف دیگر،آکسون های صدمه دیده ، قدرت رشد دوباره دارند ، اما موادی در نخاع وجود دارد که از رشد آنها جلوگیری می کنند . اعصاب دستگاه عصبی محیطی ؛ فاقد این مواد جلوگیری کننده هستند .

در نتیجه آکسون های این اعصاب ، می توانند به خوبی رشد .کنند . محققان برای تحریک رشد آکسون های صدمه دیده ی نخاع ، قسمت هایی از اعصاب محیطی را به نخاع پیوند زده اند.

این پیوند های عصبی تونل هایی را برای رشد دوباره ی آکسون ها فراهم می کنند . موش هایی که عمل پیوند روی آنها انجام شده است،پس از سه هفته علائمی حاکی از بهبودی را نشان داده اند.

پس از گذشت یک سال آنها می توانند روی پاهای خود بایستند.چنین عملی هنوز و تا امروز بر روی انسان انجام نگرفته است .

علت ترمیم ناپذیری نخاع

علت ترمیم ناپذیری نخاع

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *