بازدید این صفحه: 730
درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود ,سلول های بنیادی خون,درمان سرطان با سلول های بنیادی,علت ابتلا به سرطان خون,داروی ایبروتینیب,داروی ایدلالیزیب

درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود

درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود

 

مطالعات اخیر پژوهشگران دانشگاه پزشکی وین حاکی از آن است که دو داروی مورد استفاده در درمان سرطان خون می‌تواند به طرز چشمگیری زمان بقای بیماران در معرض خطر بالا را افزایش بدهد و حتی در آینده جایگزین شیمی‌درمانی و کاشت سلول بنیادی گردد.

این بررسی بیان می کند که داروهای «ایبروتینیب» و «ایدلالیزیب» که در درمان هدفمند لوسمی لنفاوی مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند بطور چشمگیری زمان عمر بیماران در خطر بالا را افزایش بدهند.

میانگین زمان بقای این بیماران بعد از دریافت درمان استاندارد بین یک تا دو سال می باشد، درحالی که ۸۰ درصد بیمارانی که درمان جدید را دریافت کردند، هنوز بعد از دو سال زنده هستند.

هر دو دارو شامل مولکول‌های کوچک بوده و به گروهی از مواد موسوم به مهار کننده کیناز متعلق هستند . آن‌ها در درمان سرطان هدفمند استفاده می‌شوند که در آن مسیرهای سیگنال دهی سلول‌های سرطانی را قطع می‌کنند. هر دو ماده از رشد سلول پیشگیری کرده و داروی ایدلالیزیب همینطور بر قابلیت سلول برای متاستاز تاثیر می‌گذارد.

درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود

درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود

در درمان هدفمند، سرطان‌های خون تحت عنوان یک سیستم مدل برای انواع بسیار مختلف سرطان استفاده می‌شوند. از این رو، دانش حاصل از خون‌شناسی در میان دانشمندان سرطان بسیار مورد علاقه می باشد .

این موضوع از آن جهت می باشد که درمان هدفمند بر روی ویژگیهای خاص مولکولی زیستی سلول سرطان عمل می‌کند. برای تعیین این ویژگی‌ها باید از بیمار نمونه‌گیری گردد. در صورت نیاز به آزمایشات بعدی در زمان درمان، این کار باید تکرار شود. در صورت وجود تومور جامد، اصولا به عمل جراحی برای نمونه‌برداری نیاز است که این کار نه تنها برای بیمار تنش‌زا می باشد، بلکه همینطور با خطراتی روبه رو است.

درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود

درمانی جدید جایگزین شیمی درمانی میشود

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *