بازدید این صفحه: 780
چرا کف پا گزگز می کند؟ ,علت ابتلا به گزگز پا,درمان و رفع گزگز پا,مهمترين نشانه هاي سندرم تارسال تانل,اصلی ترین علل گزگز کف پا,عصب تيبيال خلفي

چرا کف پا گزگز می کند؟

چرا کف پا گزگز می کند؟

 

سندرم تارسال تانل يا تونل تارساليكي از اصلی ترین علل گزگز، درد و كرختي كف پا می باشد كه اغلب افراد از آن بي اطلاع می باشند .

تونل تارسال كانالي است كه در قسمت داخلي مچ پا و زير قوزك داخلي قرار گرفته است. اين كانال محل عبور انواع شريان و وريد، اعصاب و تاندون می باشد . يكي از اصلی ترین اعصابي كه از اين كانال عبور مي كند، عصبي به نام تيبيال خلفي می باشد . هنگامی  كه اين عصب به هر دليل تحت فشار قرار مي گيرد دردناك مي گردد. اين عارضه يكي از اصلی ترین علل گزگز و درد كف پا، پاشنه و انگشتان می باشد .

مهمترين دلایل ايجاد سندرم تارسال تانل

-كف پاي صاف و بدون قوس
كف پاي صاف و بدون قوس موجب مي شود مچ پا به سمت خارج انحراف پيدا كند و مجراي تونل تنگ گردد. بسته شدن مجراي تونل موجب فشار به اعصاب و ايجاد درد مي شود. به طور كلي هر عارضه اي كه منجر به تنگ شدن كانال شود، در اين بيماري نقش دارد.
-آرتريت روماتوئيد
-شكستگي مچ پا
-پيچ خوردن مچ پا
-متورم شدن تاندونها
-وريد واريسي
-خار استخوان مفاصل
-ديابت

چرا کف پا گزگز می کند؟

چرا کف پا گزگز می کند؟

چه افرادي بيشتر در معرض  سندرم تارسال تانل قرار دارند ؟

زنان و مردان به يك اندازه در معرض اين سندرم قرار دارند. علايم سندرم تارسال تانل مشابه علايم ديده شده در افراد مبتلا به اختلالات تيروييد است.

مهم ترين علائم این سندروم چیست ؟

احساس گزگز، درد، سوزش و بي حسي در مچ، پاشنه، قوس و انگشتان از مهمترين نشانه هاي اين عارضه می باشد. علايم مي توانند دايمي باشند يا بر اثر ايستادن زياد، پياده روي طولاني يا ورزش شديد تشديد شوند.

روش های درمان سندرم تارسال تانل

سندرم تارسال تانل يكي از عوارضي می باشد كه سرعت در تشخيص، نقش مهمي در پيشرفت درمان دارد؛ چراكه تشخيص زودهنگام موجب كمترين آسيب به اعصاب مي گردد. عكسبرداري به روش MRI يكي از اصلی ترین روش هاي تشخيص می باشد .

چرا کف پا گزگز می کند؟

چرا کف پا گزگز می کند؟

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *