بازدید این صفحه: 633
تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها ,نحوه صحیح مراقبت ازناخن ها,ازبین بردن لکه های سفید روی ناخن,علت ابتلا به قارچ ناخن,علت تغییر رنگ ناخن‌ها,تغییرات ناخن

تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها

تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها

 

ناخن‌ها یکی از ضمائم پوست می باشند و تغییراتی که در آنها روی می‌دهد تابعی از تغییرات پوست می باشد به صورتی که گاهی ناخن‌ها رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کنند. یکی از شایع ترین تغییرات ناخن‌ها لکه‌های کوچک سفیدی است که دلیل به وجود آمدن آن اختلا‌ل در مسیر رشد ناخن‌ها می‌باشد و از کمبود کلسیم و یا املاح دیگری به وجود نیامده و نگران کننده نخواهد بود و خود به خود از بین می‌روند.

گاهی امکان دارد صفحه‌ی ناخن به صورت کامل سفید شود که این تغییر کلی مربوط به بیماری‌های پوستی نظیر قارچ ناخن می باشد که در این حالت از فرد آزمایش گرفته می‌شود تا در صورت ابتلا به قارچ ناخن روند درمان آغاز گردد .

گاهی ناخن به رنگ سبز در می‌آید که این موضوع در کسانی که خیلی مواقع از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند مشاهده می‌ گردد. همچنین اگر تغییر رنگ زرد در ناخن‌ها به وجود آید ناشی از لاک یا مواد دیگری می باشد که امکان دارد  روی ناخن باشد که در این حالت ناخن‌ها ضخیم می‌شوند.

باید بدانید که تغییر رنگ ناخن‌ها به رنگ سیاه بسیار حائز اهمیت می باشد و گاهی در اثر وارد شدن ضربه یا صدمه به ناخن‌ها ایجاد می‌ گردد و منجر به خونریزی زیر صفحه‌ی ناخن می‌ گردد که پس از مدتی با رشد ناخن‌ها دوباره به حالت طبیعی خود باز می‌گردند.

تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها

تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها

گاهی تغییر رنگ سیاه ناخن امکان دارد مدت ها مدت‌ها طول بکشد و نوارهای مشکی رنگی در صفحه‌ی ناخن ایجاد شود که در نتیجه موجب تغییر شکل و تخریب ناخن‌ها شود که در این مواقع حتما باید به پزشک متخصص مراجعه شود؛ چون لکه‌های سیاه ممکن است عللی برای سرطان ناخن و ملانوم باشد.

افراد اگر زیاد در تماس با آب هستند باید از دستکش استفاده نمایند اگر ناخن‌های خشک دارند سعی در مرطوب نگه داشتن آنها کنند، ناخن‌های خود را زیاد بلند نکنند چون رشد ناخن‌ها صدمه به آنها را افزایش می‌دهد و نیز در صورت دیدن هر گونه تغییر رنگ در ناخن های خود  به پزشک متخصص مراجعه نمایید .

تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها

تشخیص سلامتی یا بیماری از روی ناخن ها

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *