بازدید این صفحه: 636
تصویر برداری بیمارستان بهمن تهران

پاراکلینیک تصویربرداری بیمارستان بهمن تهران

پاراکلینیک تصویربرداری بیمارستان بهمن تهران

تصویربرداری

بخش تصویربرداری بیمارستان بهمن در زیر زمین اول واقع شده است و موقعیت بسیار مناسبی به جهت دسترسی بیماران اورژانسی و بیماران مربوط به کلینیک تخصصی و بیماران بستری دارد، طوری که بخش اورژانس طبقه بالای بخش تصویربرداری در طبقه همکف و کلینیک تخصصی دقیقا روبروی ورودی بخش تصویربرداری واقع شده است..

این مرکز به صورت بالینی و شبانه روزی آماده ارائه خدمات می باشد

تلفن : ۸۸۵۷۵۷۹۲

لیست خدمات ارائه شده در این مرکز:

MRI: انجام تمامی خدمات تخصصی از جمله MRI، آنژیوگرافی، MRI اسپکتروسکوپی و …
رادیولوژی: انجام کلیه خدمات معمولی و تخصصی از جمله، B.E ، HIG ، UGI، رتوگراد، فیستولوگرافی و …
سونوگرافی: سونوگرافی معمولی و کالر داپلر، ۳D، ۴D و خدمات اینترونشن زیر گاید سونوگرافی
پانورکس و سفالومتری دیجیتال: انجام گرافی های OPG و Lot cephal و توموگرافی دندان به صورت دیجیتال
پرس اپیکال: انجام گرافی های مربوط به تک دندان
ماموگرافی
سنجش تراکم استخوان (BMD)
تجهیزات
رادیولوژی
MRI زیمنس Avanto (تسلا)
رادیولوژی معمولی و دیجیتالی (DDR)
فلوروسکوپی دیجیتال
پانورکس و سفالومتری دیجیتال
پری اپیکال
ماموگرافی
توموگرافی دندان
سونوگرافی
سونوگرافی

تعداد دستگاه های سونوگرافی این مرکز ۳ عدد می باشد که شامل GE Logig ، HONDA ، Siemence Antares برای سونوگرافی های معمولی، کالر داپلر، سه بعدی و چهاربعدی استفاده می شود.
در ضمن این مرکز آمادگی انجام اقدامات اینترونشن زیر گاید سونو شامل درناژ، تخلیه آب و کیت، بیوپسی، نفروستومی، FNA و … را دارا می باشد.

فلوروسکوپی دیجیتال

کمپانی سازنده این دستگاه شرکت زیمنس می باشد که به صورت کاملا دیجیتال تصاویر مربوط به رادیوگرافی های تخصص (رنگی) مانند IVP ، Ba.Meal ، Ba.swallow، Ba.enema ، HSG ، Iransit ، روده باریک، VCUG ، Retrograde و … با کیفیت مطلوب و حداقل پرتو گیری بیمار تهیه می نماید.

ماموگرافی

سازنده این دستگاه کمپانی زیمنس می باشد و تمامی گرافی ها به صورت دیجیتال می باشد اقدامات قابل انجام با این دستگاه شامل بیوپسی پستان و تصاویر با بزرگنمایی ۱٫۵ و ۲ برابر می باشد.

پری اپیکال

دستگاه تک دندان قادر به انجام گرافی های پری اپیکال، بایت وینگ می باشد.
پانورکس و سفالومتری دیجیتال
شرکت سازنده این دستگاه planmeca از کشور فنلاند می باشد. این دستگاه به صورت تمام دیجیتال و بدون کاست قادر به انجام گرافی های پانورکس (opg) و سفالو می باشد و با توجه به اینکه این دستگاه دیجیتال بوده و قابلیت تنظیم window پس از انجام گرافی را دارا می باشد به همین دلیل احتمال تکرار گرافی به دلیل شرایط نامناسب KV که یکی از مهمترین دلایل تکرار گرافی های می باشد به صفر می رسد. در نیجه از پرتوگیری بیماران کاسته می شود. به علاوه این دستگاه قادر به انجام توموگرافی دندان و حتی گرافی بایت وینگ به صورت دیجیتال نیز می باشد.

رادیولوژی معمولی و دیجیتال (DDR)

دستگاه رادیولوژی معمولی این مرکز به دلیل سقفی بودن، امکان انجام تمام گرافی ها را با حداقل جابجایی بیمار، که نکته بسیار مهمی خصوصا در بیماران ترومایی است را دارا می باشد. ضمنا این دستگاه به دلیل توان بالایی که دارد امکان انجام گرافی های مربوط به بیمارانی که وزن بالایی دارند و در اکثر مراکز با محدودیت انجام گرافی ها روبرو می شوند را دارا می باشد. این دستگاه به دلیل داشتن سه ویژگی توان بالا، سقفی بودن و امکان تغییر ارتفاع تخت یکی از دستگاه های به روز دنیا می باشد که امکان انجام هر نوع گرافی را به پرسنل انجام دهنده می دهد.
دستگاه DDR به صورت کاملا دیجیتال و بدون استفاده از کاست قادر به انجام گرافی ها مباشد. این دستگاه ساخت کمپانی SwissRay می باشد.

MRI زیمنس Avanto

MRI این مرکز ساخت کمپانی زیمنس و مدول Avanto و ۱٫۵ تسلا می باشد. این دستگاه علاوه بر انجام خدمات روتین با کیفیت تصویر بسیار بالا دارای نرم افزارهای بسیار پیشرفته جهت انجام خدمات تخصصی شامل whole body ، Whole spine، MRS و … می باشد. در ضمن این مرکز آمادگی انجام تمامی خدمات تخصصی شامل MReP ، MRU ، MRI ، MRS و … می باشد
دستگاه EMGINCS
E.M.G (electro myo gram) : نوار عضله
N.C.V (nerve couduetion velocity) : سرعت هدایت عصبی
V.E.P (visual evod potential)
در این بخش نوار عضله و سرعت هدایت عصبی سنجیده می شود و میزات تحرک پذیری عصب و عضله را اندازه می گیریم.

دستگاه TCD

موقعیت و وضعیت جریان خون رگ های درون مغز سنجیده می شود. (سونوگرافی داخل جمجمه ای)

دستگاه EEG

با قرار دادن الکترودهای مخصوص نوار مغزی در قسمت پیشانی، گوش، پس سر، کنار گوش (Temporal)، وسط و بالای سر در وضعیت های مقابل تابیدن نور فلش مانند به چشم بیمار در حالت باز و بسته، کشیدن نفس از دهان و خروج آن از بینی، باز و بسته کردن چشم در مواقع مورد درخواست. نوار مغزی در واقع بررسی فعالیت های مغزی در حالات مختلف با توجه به محرک های محیطی (تابیدن نور) می باشد. این بررسی در حالت stable و ثابت و حالتی استراحت به صورت چسم بسته نیز صورت می گیرد.

 

 

 

بیمارستان بهمن تهران

 

 

 

 

تصویر برداری بیمارستان بهمن تهران

پاراکلینیک تصویربرداری بیمارستان بهمن تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *