بازدید این صفحه: 4009
تنگ كردن واژن بعد از زايمان

شیوه های تنگ کردن واژن با استفاده از نخ

شیوه های تنگ کردن واژن با استفاده از نخ

واژن بسیاری از بانوان پس از انجام زایمان های متعدد و انجام مقاربت های جنسی متعدد دچار افتادگی و شلی می شود، خوشبختانه امروزه روش های جدیدی ارائه شده است که می توان شکل برینه را به حالت اول خود برگرداند و مشکلات واژن را برطرف نمود .

عوامل زیادی سبب می شود که آزرگی و شل شدن بافت پرینه شود، که به دلیل شکستگی واژن مشکلات متعددی رخ می دهد که بسیار آزار دهنده می باشد. با استفاده از تکنیک نخ ها می توان به برطرف سازی مشکلاتی که در ادامه به وجود می آید، پرداخته شود. تعدادی از آن مشکلات عبارتند از:

– کاهش لذت زناشویی

– ایجاد شدن ترشحات واژن

– ایجاد و افزایش میکروب های واژن

روش های گوناگونی جهت تنگ کردن واژن وجود دارد که جوان سازی و تنگ کردن واژن با استفاده از نخ یک روش موثر و ایمن می باشد. متخصصان توصیه می کند جهت کاهش و از بین بردن میکروب های واژن و  افزایش لذت زناشویی از این متد جدید استفاده کنند. نخ های جوان سازی واژن معمولا از جنس کاپرولاکتون بوده و دارای طول ۱۲ سانتی متر می باشد، این نخ ها به مدت ۹ تا ۱۵ ماه ماندگاری دارند .

روش بالا کشیدن پرینه پشتی

گذشت زمان و بالا رفتن سن موجب می شود که واژن دچار افتادگی و شلی شود، به همین دلیل نیاز است با استفاده از روش ها و تکنیک های جدید پرینه و واژن را به حالت اول خود بازگرداند، با استفاده از تکنیک جدید نخ می توان علاوه بر بالا کشیدن پرینه و واژن، تنگ کردن واژن را انجام داد .

در گذشته با استفاده از نخ فقط صورت و بدن لیفت داده می شد اما امروز با متد جدید می توان لیفت پرینه را انجام داد .

با متد جراحی نوین نخ های همگرای دو جهتی می توان لیفت عضلات پرینه را به شکل سرپایی انجام داد، در تنگ کردن واژن با استفاده از نخ هیچ گونه خونریزی و بیهوشی وجود ندارد .

متخصص و جراح زنان و زایمان در ناحیه ورودی واژن با استفاده از نخ، تنگ کردن آن را انجام می دهد. در نتیجه با انجام این کار می توان دستگاه تناسلی بانوان را به حالت اولیه خود بازگرداند .

به دو طریق می توان  با استفاده از نخ های مخصوص واژن تنگ کردن را انجام داد .در روش اول به شکل کانیکال تنگ کردن دستگاه تناسلی و پرینه صورت می گیر ، در این روش مانند سایر روش های جراحی بدون بیهوشی و خونریزی تنگ کردن انجام می شود .

در روش دوم به شکل اثر ثانویه عمل می شود، این روش نسبت به روش اول بسیار تاثیر گذار تر عمل می کند و سبب کلاژن سازی در ناحیه واژن می شود و بافت های ناحیه واژن به شکل خود به خود به حالت اولیه باز می گردند .در این روش واکنش فیبرتیک رخ می دهد، با انجام این واکنش کلاژن سازی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد .این روش جذب نخ به شکل دائمی بوده و تاثیر گذاری فیبروز پس از جذب شدن نخ ها ادامه می یابد .

تنگ كردن واژن بعد از زايمان

شیوه های تنگ کردن واژن با استفاده از نخ

مواردی که در آن ها می توان از نخ های واژینال استفاده کرد عبارتند از:

۱- جوان سازی واژن

۲- تنگ نمودن واژن

۳- ترمیم شل بودن واژن

۴- بازسازی پرینه پس از زایمان

۵- لیفت بافت واژن

۶- بازسازی پرینه پس از اپیوزوتومی

۷- ترمیم چروک خوردگی پریمه

مزیت های استفاده از نخ ها تنگ کننده واژن نیز عبارتند از:

۱- دوره و زمان ریکاوری بسیار سریع می باشد .

۲- عدم نیاز به بیهوشی عمومی

۳- بدون خونریزی

۴- غیر تهاجمی بودن روش

۵- نخ ها مشخص نمی باشند در نتیجه ظاهر بسیار مطلوب

۶- بهبود و تقویت عضلات لگن

۷- بهبود وضعیت فیزیکی

۸- بهبود وضعیت طبی

متخصصان توصیه می کنند پس از تنگ کردن واژن، زایمان طبیعی انجام نشود زیرا ممکن است منجر به گشاد شدن مجدد واژن شود .

به بانوان گرامی توصیه می شود که قبل از تنگ نمودن واژن توسط پزشک متخصص زنان معاینه شوند و اگر قبل از انجام عمل دارای عفونت باشند نیاز است حتما درمان شوند سپس تنگ کردن واژن را  انجام دهند .از دیگر مراقبت های قبل از تنگ کردن واژن انجام آزمایش پاپ اسمیر می باشد .

همچنین نیاز است پس از گذشت ۶ هفته از تنگ نمودن واژن، بیمار نزدیکی نداشته باشد، توجه به این نکته الزامی است که بیمار پس از انجام جراحی فعالیت های روزمره خود را می تواند انجام دهد .

تنگ كردن واژن بعد از زايمان

شیوه های تنگ کردن واژن با استفاده از نخ

منبع: سایت دکتر خلیلی

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *