بازدید این صفحه: 1141
علائم بیماری میکروسفالی

محصولات دستکاری شده ژنتیکی عامل بیماری میکروسفالی

محصولات دستکاری شده ژنتیکی عامل بیماری میکروسفالی

تعدادی از پزشکان آرژانتینی معتقدند که نقص هنگام تولد کودکان در برزیل به دلیل ویروس زیکا نمی باشد بلکه محصولات تراریخته و دست‌کاری شده شرکت مونسانتو باعث به وجود آمدن این نقص می شود.

طبق گزارش یورو نیوز، تعدادی از پزشکان با به چالش‌کشیدن این نظریه که ویروس زیکا عامل نقص هنگام تولد نوزادان در کشور برزیل است، گفتند که شرکت مونسانتو مسئول میکروسفالی در نوزادان می باشد.

در بیانیه‌ای سازمان پزشکان آرژانتین اعلام کرده است که اسپری‌های اصلاح نباتی و حشره‌کش‌های شیمیایی تولید این شرکت، ناهنجاری‌هایی را در آب و حشرات از جمله پشه‌ها در سال ۲۰۱۴ در این کشور بوجود آورده اند.

علائم بیماری میکروسفالی

محصولات دستکاری شده ژنتیکی عامل بیماری میکروسفالی

پایگاه علمی Healthynaturalcures در این خصوص می‌نویسد: سم پیریپروکسیفن نام ماده سمی است که در برنامه‌های وابسته به دولت و با هدف از بین بردن پشه‌های ناقل بیماری استفاده می‌شود.

پزشکان افزودند که پیریپروکسیفن توسط شرکت ژاپنی سومیتومو کمیکال (Sumitomo Chemical) که به عنوان شریک استراتژیک مونسانتو فعالیت می‌کند برای مهار رشد لارو پشه تولید می‌شود.

در اثر این سم، اختلالات هورمونی در پشه ایجاد می‌شود و در هورمون جوانی حشرات (juvenoi) ایجاد نقص می‌کند.

براساس نظر این پزشکان، گزش این پشه در غدد درون‌ریز بدن انسان اختلال ایجاد کرده و باعث نقص هنگام تولد می‌شود.

علائم بیماری میکروسفالی

علائم بیماری میکروسفالی

این پزشکان همچنین اظهار داشتند: ناهنجاری شناسایی‌شده در هزاران نفر از کودکان متولد‌شده از زنان باردار ساکن در مناطقی که در آن دولت برزیل پیریپروکسیفن به آب آشامیدنی اضافه شده است تصادفی نیست.

این گروه پزشکی به این مطلب نیز اشاره کردند که بیماری زیکا (Zika) به طور سنتی یک بیماری نسبتا خوش‌خیم می باشد و پیش از این حتی در مناطقی که ۷۵ درصد از جمعیت آلوده بودند، هرگز با نقائص هنگام تولد همراه نبوده است.

اظهارنظر چالش‌برانگیز این گروه پزشکی در حالی مطرح می‌شود که مخالفت‌ها با سیاست شرکت مونسانتو و شرکت‌هایی از این دست که با تغییرات شیمیایی و دست‌کاری‌های ژنتیکی محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند که سلامت انسان‌ها را به خطر انداخته رو به افزایش گذاشته است.

 

علائم بیماری میکروسفالی

محصولات دستکاری شده ژنتیکی عامل بیماری میکروسفالی

 

 

 

 

منبع: تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *