بازدید این صفحه: 930
گریه شناسی نوزاد

تاثیر گریه نوزاد بر مغز والدین چگونه است

تاثیر گریه نوزاد بر مغز والدین چگونه است

 

محققان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که گریه کودک می تواند باعث تغییر در عملکرد ذهن والدین شود. طبق این تحقیقات، شنیدن صدای گریه کودک می تواند باعث به صدا در آمدن نوعی آلارم در مغز والدین شود.

مطالعات حاکی از آن است که گریه باعث افزایش تمرکز، بروز پردازش مغزی و افزایش قدرت یادگیری مغزی در والدین می‌شود.

آمارها نشان می دهند که هنگام شنیدن صدای گریه نوزاد اولین چیزی که به ذهن والدین می رسد بررسی احتمالاتی چون گرسنگی کودک، خستگی، گرما یا سرمای بیش از حد هوا و یا استحمام و تمییز کردن کودک است.

محققان با بررسی و اسکن مغزی والدین به این نتیجه رسیدند که به هنگام شنیدن صدای گریه نوزاد ذهن آنها هوشیارتر کار می کند و نیز قادر به تمرکز بر افکار دیگر نیستند و این به تدریج باعث پیشرفت قدرت مغزی و واکنش های ادراکی آنها می شود.

گریه شناسی نوزاد

تاثیر گریه نوزاد بر مغز والدین چگونه است

این یافته که در مجله کتابخانه الکترونیکی علوم به چاپ رسیده است نشان می دهد ، که نشانه افسردگی پس از زایمان در والدین بویژه مادر می تواند عدم توجه به گریه کودک باشد.

در پژوهشی همسو کارشناسان دانشگاه تورنتو به این نتیجه رسیدند نوزادان به صدای مادر بسیار بیشتر از صدای پدر توجه نشان می دهند و ذهن آنها با شنیدن صدای مادر هوشیار می شود.

طبق این تحقیق ها بخشی از مغز که مسئول یادگیری مهارت های جدید مانند تلفن همراه، کامپیوتر و علوم جدید است هنگام گریه کودک فعال شده و به دنبال یک راه حل فوری برای رفع نیاز کودک می گردد.

محققان امیدوار هستند با پژوهش در زمینه اثرات گریه نوزاد بر عملکرد مغزی والدین بتوانند بیماری ها و اختلالات روانی در والدین را شناسایی کنند و درتحقیقات آتی بتوانند افرادی که دچار آسیب های مغزی بویژه در واکنش های شناختی شده اند را درمان کنند.

گریه شناسی نوزاد

تاثیر گریه نوزاد بر مغز والدین چگونه است

منبع : دیلی میل به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *