بازدید این صفحه: 507
مشکلات تیروئیدی که در خانم ها رایج تر هستند

مشکلات تیروئیدی که در خانم ها رایج تر هستند

مشکلات تیروئیدی که در خانم ها رایج تر هستند

 

 

 

از هر هشت خانم پنج نفر دارای مشکلات تیروئید هستند. که این میزان نسبت به آقایان بیشتر است. دکتر نصر بر این باور است که عامل اصلی این قضیه هورمون استروژن میباشد. سلول های تیروئید تجمع گسترده ای در دریافت کننده های استروژن دارند که به این معنی است که در برابر هورمون های جنسی زنانه بسیار حساس تر هستند.

رجینا کاسترو، کارشناس ارشد کلینیک مایو این گونه توضیح میدهد که بسیاری از دلایل پرکاری و کم کاری تیروئید مربوط به بیماری های خود ایمن هستند وخانم ها بیشتر مستعد این بیماری ها هستند. 

بیماری خود را بشناسید

تشخیص بیماری پر کاری و کم کاری تیروئید میتواند دشوار باشد به این دلیل که ممکن با بیماری هایی شایع دیگر اشتباه گرفته شود. اما اگر بیشتراز دو نشانه از موارد زیر را مشاهده کردید با پزشک خود در مورد داشتن تست تیروئید صحبت کنید.   

کم کاری تیروئید

پوست و موی خشک، فراموشی، یبوست، گرفتگی عضلات، افزایش وزن، به هم ریختن دوره قاعدگی، ورم صورت، حساسایت بالا در برابر سرما

مشکلات تیروئیدی که در خانم ها رایج تر هستند

مشکلات تیروئیدی که در خانم ها رایج تر هستند

پر کاری تیروئید

 تند خویی، تعرق بیش از حد، تپش قلب بالا، بروزمشکلات در خواب، کاهش وزن، قاعدگی های مکرر، برآمدگی چشم ها ولرزش دست

تیروئید را عامل همه بیماریها ندانید

دروتی فینک، استادیار مرکز پزشکی لانگون میگوید: یکی از رایج ترین سوالاتی که میشنوم راجع به کاهش وزن است که اکثر مردم آنرا به تیروئید ربط میدهند. درست است که اگر شما کم کاری تیروئید داشته باشید ممکن است تغییراتی را مشاهده کنید. اما این شرایط میتواند به خاطر بیماری های دیگر یا عواملی مانند خستگی، یبوست وقاعدگی های نا مرتب باشد. حتی اگر چند نشانه را با هم مشاهده میکنید، پزشک شما و آزمایش خون میتواند به بررسی این موضوع کمک کند.

قرص های کمکی تیروئید

 قرص های مکمل و کمکی برای تیروئید را باور نکنید. براسای تجزیه وتحلیل قرص های موجود توسط کلینیک مایو، حتی قرص هایی که به عنوان داروهای گیاهی تبلیغ شده بودند، حاوی مقدار مشخصی هورمون تیروئید بودند واین میزان از میزان تجویز شده نیز بسیار بیشتر بوده است. دکتر فینک میگوید میزان بیش از حد این هورمون ها میتواند مشکلاتی برای استخوان ها ایجاد کند.

غده تیروئید چگونه کار میکند

 

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *