بازدید این صفحه: 1008
سردرد سینوسی

علائم ابتلا به سردرد های سینوسی و راه درمان آن

علائم ابتلا به سردرد های سینوسی و راه درمان آن

 

 

علائم سردرد های سینوسی احساس درد عمیق  و همیشگی در استخوان های گونه ، پیشانی یا پل بینی است و معمولا زمانی شدت پیدا می کند که شما سر خود را ناگهان حرکت دهید یا به سر شما فشار وارد شود. با این حال سر دردهای سینوسی علائم دیگری مثل موارد زیر هم دارند:

  • آبریزش بینی
  • احساس گرفتگی گوش
  • تب
  • ورم صورت
  • سردرد های مکرر مثل میگرن و سر درد های فشار وارد کننده به سر که اغلب با سردرد های سینوسی اشتباه گرفته می شوند.

درمان این سردردها به نوع درد در سر شما بستگی دارد و اگر علائمی مثل انسداد سینوسی ، عفونت و تب دارید علت این علائم به احتمال زیاد سردردهای سینوسی است و در برخی موارد  این سردردها نیاز به CT  اسکن و یاMRI دارند.

سردرد سینوسی

علائم ابتلا به سردرد های سینوسی و راه درمان آن

درمان

 

شما می توانید طی یک مدت کوتاه برای از بین بردن علائم این سردردها و عفونت های خود از آنتی بیوتیک ، انتی هیستامین ، ضد احتقان ودکونژستانت ویا اسپری های ضد احتقان بینی استفاده کنید.این اسپری ها را تنها تا سه روز می توانید مصرف کنید زیرا استفاده ی طولانی تراز آن ها علائم شما را بدتر می کند.

در صورتیکه سردردهای سینوسی ادامه پیدا کرد و یا درمان های ذکر شده به شما کمک نکرد پزشک برای شما کورتیکواستروئید تجویز می کند تا التهاب و سردردهای سینوسی شما را کاهش دهد.

همچنین شما می توانید با ترفندهای ساده ای مثل نوشیدن زیاد مایعات و یا استفاده از مرطوب کننده و اسپری بینی شور در خانه  این نوع سردردها را کاهش دهید.

درموارد نادر ممکن است پزشکان عمل جراحی سینوسی برای برداشتن پولیپ و یا باز کردن راه سینوس های کوچک و متورم غیر قابل تغییر را پیشنهاد کنند.

مصرف بیش از اندازه ی داروهای ضد احتقان و مسکن سردرد های سینوسی را بدتر می کند و نکته قابل توجه مصرف طولانی مدت همراه با رعایت اعتدال این داروهاست البته داروهای ضد احتقان می توانند باعث فشار خون شوند پس اگر فشار خون بالا دارید پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

تذکر : آلرژی می تواند به دلیل مسدود کردن سینوس ها به سر شما صدمه وارد کند و موجب این نوع سردردها باشد. اگر واکنش های آلرژیک سردردهای سینوسی شما را افزایش می دهند از روش های درمان آلرژی استفاده کنید و یا به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

 

مترجم : آرزو گمرک چیان

منبع : www.webmd.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *