بازدید این صفحه: 1271
عوامل موثر در اختلالات انزال

علت ابتلا به اختلالات انزال

علت ابتلا به اختلالات انزال

 

 

واپس زدن انزال و ناتوانایی در انزال شایع ترین علل این نوع اختلال هستند.شایع ترین علت واپس زدن انزال نوروپاتی محیطی دیابتیک است. سایر علل اختلالات انزال عبارتند از:زرکسیون پروستات،جراحی های لگن،برداشتن غدد لنفاوی خلف صفاقی و مصرف داروهای آنتا گونیست آدرنرژیک(خصوصا فنوکسی بنزامین وگوانتیدین).از مشخصات بارز واپس زدن انزال وجود ارگاسم بدون خروج منی است که با آزمایش ادرار پس از نزدیکی و وجود اسپرم در آن تایید می شود.
اغلب مردان با صدمات نخاع دچار ناتوانی جنسی اشکال در انزال و کاهش تولید تستوسترون و اسپرماتوژنز می باشند.فقدان مادر زادی وازدفران ها از دیگر علل اختلالات انزال بوده و با فقدان فرو کتوز در منی وآزوسپرمی مشخص می شود.عفونت های مزمن ژمیتال نیز می توانند موجب انسداد مجاری منی بر ویا اختلال در تعداد وتحریک اسپرم ها شوند.

اختلال انزال زودرس

اختلال انزال زودرس

عدم نزول بیضه

عدم نزول بیضه چه یک طرفه وچه دو طرفه ممکن است موجب نازایی شود. در صورتی که بیضه بعد از حلقه داخلی کانال اینگو ینال قرار داشته و ترمیم جراحی آن قبل از سن ۳ سالگی صورت گرفته باشد،پیش آگهی باروری بهتر خواهد بود.

نکته

همچنان که ذکر شد در ۲۵٪تا۵۰٪ مردان نازا علتی یافت نمی شود و فقط آنا لیز سمن غیر طبیعی می باشد واین بیماران معمولا به درمان با داروهای هورمونی پاسخ نداده واکثرا نیاز به بارورسازی مصنوعی پیدا می کنند.

منبع : برگرفته از کتاب بیماری های زنان نوشته دکتر پرویز قره خانی-دکتر سید اصغر ساداتیان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *