بازدید این صفحه: 416
جلوگیری از جویدن ناخن در کودکان

راه های جلوگیری از جویدن ناخن در کودکان

راه های جلوگیری از جویدن ناخن در کودکان

 

 

اولین قدم، آموزش کسب آرامش تدریجی به کودک است از کودک بخواهید دست هایش را مشت کند و تا پانزده شماره محکم نگه دارد بعد از آن به‌طور ناگهانی انقباض را قطع کند او باید در ماهیچه‌هایش گرمی و سوزش احساس کند. تمرین را آنقدر ادامه دهید تا دست‌‌ها شل، گرم و سنگین شوند.

به کودک آگاهی دهید

آگاه کردن کودک از سیمای زشت ناخن جویدن، بسیار اهمیت دارد. از مقایسه استفاده کنید. از کودک بخواهید دستش را با دست یکی از والدین که چنین عادتی ندارد، مقایسه کند. از او بخواهید به دنبال عکس دست‌های جذابی که در مجله‌‌ها چاپ شده‌اند بگردد و آنها را قیچی کند و در یک دفتر بچسباند یا به آینه بچسباند.
در حضور کودک وقتی افرادی را با دست‌های زیبا می‌‌بینید تعریف و تحسین کنید. کودک را به آگاهی از وضعیت ظاهری‌اش تشویق کنید.
کودک باید از عادتش کاملا آگاهی داشته باشد اکنون تغییرها را شروع کنید. یک مشغولیت فرعی برای کودک آماده کنید. اکثر کودکان زمانی که بیکار هستند به جویدن و کندن ناخن‌های‌شان می‌‌پردازند. برای نمونه یک سنگ گرد، یک توپ پلاستیكی، کیف یا یک تکه خمیر در اختیارش بگذارید. کودکان بزرگ‌تر از اموختن مهارت‌هایی که به دو دست احتیاج دارند، لذت می‌‌برند.
روش هایی که با این عادت در ارتباط هستند را تغییر دهید و یا از آنها دوری کنید. اگر کودک زمان تماشای تلویزیون، ناخن می‌‌جود، اکنون قانون این است که فقط در صورتی می‌‌تواند به تماشای تلویزیون بپردازد که دست‌هایش مشغول کاری باشند. به مرور می‌‌توانید با ترک عادتش، زمان بیشتری برای تماشای تلویزیون به او بدهید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *