بازدید این صفحه: 596
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

وزیر بهداشت در همایش ملی سلامت

tm.jsp

وزیر بهداشت در همایش ملی سلامت؛

  پیشگیری كم هزينه تر از درمان است/ توليت بخش سلامت بايد به متولي آن سپرده شود

 

 

وزیر بهداشت گفت: اگر خواهان پیشرفت و توسعه کشور هستیم این هدف، با داشتن مردم بیمار میسر نمی شود و حتما باید انسان های سالمی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در همایش ملی سلامت ضمن قدردانی از رئیس جمهور به دلیل توجه به حوزه سلامت و محیط زیست همچنین قدردانی از مهندس جهانگیری به دلیل کمک به اجرای طرح تحول سلامت گفت: خدا را شکر می کنیم که سلامت یکی از اولویت های مهم دولت قرار گرفته است و امیدوار هستیم این موضوع مستدام باشد.

وزیر بهداشت گفت: اگر خواهان پیشرفت و توسعه کشور هستیم این هدف، با داشتن مردم بیمار میسر نمی شود و حتما باید انسان های سالمی داشته باشیم.

وی با اشاره به دستورات دین اسلام درخصوص مسایل بهداشتی گفت: نمی توانیم ادعا کنیم مسلمان هستیم ولی به بهداشت و نظافت و دستگاه های متولی حوزه بهداشت توجه نداشته باشیم.

 

راه طولانی برای تحقق اهداف سلامت در پیش داریم

دکتر هاشمی گفت: نباید تصور کنیم که در مقطعی بخشی از اعتبارات را به حوزه سلامت اختصاص داده ایم و نظام کارآمدی ایجاد شده است بلکه برای تحقق اهداف حوزه سلامت و رفع مشکلات این حوزه راه طولانی و سختی در پیش داریم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه حتی در بهترین نظام های سلامت موفق دنیا دستگاه های بهداشتی ۲۰درصد سلامتی را تامین می کنند و ۸۰درصد مربوط به سایر بخش هاست، بر نقش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تاکید کرد و گفت: مولفه هایی مانند فقر، اعتیاد، بیکاری و بی سوادی در تامین سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار هستند.

 

نقش دستگاه های فرهنگی در ایجاد نشاط در جامعه

وزیر بهداشت به نقش موثر دستگاه های مختلف مانند وزارت صنعت، معدن تجارت، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقا سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های فرهنگی می توانند در ایجاد نشاط در جامعه و یا عکس آن تاثیرگذار باشند.

وی همچنین به نقش وزارت جهاد کشاورزی که مسئول تامین غذای مردم است و نیز سیاست مداران، تریبون های مختلف و دستگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه این دستگاه ها در حوزه سلامت اثرگذار هستند و به نظر می رسد برای تحقق سلامت همه جانبه راه طولانی در پیش داریم.

 

تولیت بخش سلامت باید به متولی آن سپرده شود

دکتر هاشمی گفت: در سیاست های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، آماده است که تولیت بخش سلامت باید به متولی آن سپرده شود.

دکتر هاشمی تصریح کرد: باید پراکندگی های موجود که بر اثر تصمیمات غیرکارشناسی در طول سال های گذشته ایجاد شده است سامان یابد و همچنین بخش نظارتی سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و دامپزشکی که امروز موضوع ایمنی غذا را در دستور کار دارند تقویت شوند و جایگاه واقعی داشته باشند. این موضوع باید به تدریج اتفاق بیفتد و در تریبون های مختلف درباره آنها صحبت کرد و آنها مطالبه کرد.

 

ضرورت اخذ مالیات بر کالاهای آسیب رسان به سلامت

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در حوزه سلامت انجام شود توجه به رفتارها و تولیدات زیان آور است که اگر نمی توانیم مانع ایجاد آن شویم باید در کاهش آن تلاش کنیم.

دکتر هاشمی بر ضرورت گرفتن مالیات بر رفتارها و کالاهای آسیب رسان تاکید کرد و گفت: در تمام دنیا این اقدام انجام می شود و باید تفاوتی بین افرادی که رفتار سالم و تولید سالم دارند با دیگرانی که کالای آسیب رسان تولید می کنند، وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت بتواند در انجام وظایف خود به ویژه در جاهایی که مردم آسیب پذیر هستند، به وظیفه قانونی خود عمل کنند چرا که پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *