بازدید این صفحه: 351

برای اولین بار در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کمبود پزشک نداریم

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت گفت: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر برای اولین بار است که کمبود پزشک نداریم. همچنین در حوزه بهداشت برای هشت میلیون حاشیه نشین شهرها خدمات بهداشتی فراهم و مراکز جامع خدمات ایجاد شده است.

 هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر بهداشت افغانستان برگزار شد، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم قدرشناس خدمات جامعه پزشکی بوده و هستند.

جامعه پزشکی همواره در کنار مردم بوده است. در دوران انقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ جامعه پزشکی را همواره شاهد بوده‌ایم.

دکتر هاشمی ادامه داد : در طول دو سال گذشته هم جامعه پزشکی اعم از پزشکان، پرستاران و گروه‌های مختلف پیراپزشکی در کنار دولت و مجلس در طرح تحول سلامت همراهی داشته اند.

همچنین خاطر نشان کرد : در جهت حفظ حرمت جامعه پزشکی و صیانت از این حرفه مقدس به نظر می رسد که تریبون‌های اثرگذار کشور باید احتیاط کنند و هوشیار باشند. امیدواریم در این عرصه همچنان که توانستیم رضایت عامه مردم را کسب کنیم ، در ادامه مسیر علاوه بر خودمان، دیگران هم از جامعه پزشکی صیانت کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه بخش زیادی از طب مدرن را مدیون نیاکان خود از جمله شیخ الرئیس هستیم ادامه داد: کتاب شیخ الرئیس سالهای سال در بهترین مراکز علمی دنیا استفاده شده است. لازم است از ظرفیت‌های پزشکی کشور صیانت شود.

هاشمی در ادامه صحبت‌هایش ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس مجلس از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت افزود:

نقش دکتر لاریجانی در همراهی با برنامه‌های دولت بسیار مهم و اثرگذار است. ما نیز در کشاکش برنامه‌هایمان، از حمایت‌های دکتر لاریجانی و مجلس برخوردار بوده‌ایم. البته اگر نقصی وجود دارد مربوط به دستگاه اجرایی است اما در مجموع هدف گیری‌های ارزشمندی برای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت به طوری که کاهش پرداخت مردم در امر هزینه‌های درمان را شاهد هستیم و از طرف دیگر دسترسی به دارو و پزشک در مناطق محروم و مرزی تسهیل شد.

وی خاطر نشان شد : در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز برای اولین بار است که کمبود پزشک نداریم. همچنین در حوزه بهداشت برای هشت میلیون حاشیه نشین شهرها خدمات بهداشتی فراهم و مراکز جامع خدمات ایجاد شد. اگر مردم و نمایندگان آنها در مجلس، احساس رضایت و آرامش می‌کنند این امر بی تردید نشان دهنده آن است که کارهای زیادی در این حوزه صورت گرفته است. اگرچه که برخی‌ها نیز همواره کم لطفی می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه ما اکنون به ۸۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم و بیش از ۲۰۰ هزار پرسنل کمبود داریم، ادامه داد: بی‌تردید جبران چنین کمبودهایی با اعتبارات دولتی شدنی نیست. باید شرایط برای حضور بخش خصوصی فراهم شود. بخش خصوصی سالهاست که به سراغ حوزه سلامت نیامده است چرا که این حوزه برایشان صرفه اقتصادی ندارد. لازم است یک بار برای همیشه هزینه‌های خدمات نظام سلامت نیز به صورت واقعی تعریف و پرداخت شود.

وزیر بهداشت در پایان فرمایشات خود خطاب به علی لاریجانی گفت :

خواهشم آن است که در ادامه حمایت‌هایتان، کمک کنید تا این اتفاق مبارک در حوزه سلامت رخ دهد و مشکل جامعه پزشکی بیمه‌ها و همچنین مردم شریف کشور حل شود.

در این مراسم از سه پیشکسوت جامعه پزشکی کشور پروفسور حسین حکمت، دکتر شمس شریعت تربقان و پروفسور پروانه وثوق که دار فانی را وداع گفته‌اند تجلیل شد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *