بازدید این صفحه: 947
صافی کف پا-درمان صافی کف پا-درمان بیماران فاقد خمیدگی کف پا-بیماران فاقد خمیدگی کف پا-مفصل شل

صافی کف پا

صافی کف پا

برای آنکه متوجه شوید کف پای شما صاف است یا نه،بهترین راه آن است که پای خود را خیس کرده و روی یک سطح صاف و یا یک موزائیک بگذارید.آنگاه متوجه میشوید که کف پای شما صاف است یا خیر.

در اغلب موارد افرادی که دچار عارضه ی صافی کف پا هستند با مشکل حادی رو به رو نمیشوند ولی با مرور زمان این افراد دچار کمردرد ،پا درد و درد های مفصلی میشوند.

در کسانی که صافی کف پا دارند قوس طولی کف پا یا کم شده و یا کاملا از بین رفته است و در موارد شدید قسمت داخلی کف پا در حالت ایستادن، با زمین تماس پیدا میکند. همچنین در این بیماران پاشنه پا به سمت خارج منحرف میشود.

کف پای صاف عارضه‌ای است که در آن بیماران فاقد خمیدگی کف پا هستند. قوس کف پا نیروهایی که از طرف زمین به بدن اعمال می‌شود را کاهش داده و اجازه ورود به همه نیروهای وارده را به بدن نمی‌دهد اما در افراد با کف پای صاف تمام این نیروها به دلیل فقدان قوس پا به سمت بدن اعمال و منجر به بروز عوارض زنجیره وار در تمام مفاصل بدن خصوصاً ستون فقرات می‌شود.

مشکل صافی کف پا، عموماً مادرزادی بوده و به نام مفصل شل نیز معروف است. شلی مفصل در ناحیه کف پا سبب می‌شود که قوس کف پا در هنگام ایستادن بر روی پا از بین برود؛ همچنین تشکیل نشدن کامل یک یا دو استخوان در ناحیه مچ و کف پا و یا چسبیدن آنها به یکدیگر به صورت مادرزادی نیز در تشکیل نشدن قوس کف پا مؤثر است.

همچنین این مشکل  در سربازهایی که کف پای صاف دارند باعث معافیت ازانجام کارهای سخت در دوران خدمت مقدس سربازی و همچنین معافیت از  خدمت زیر پرچم در دوران صلح خواهد شد .

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *