بازدید این صفحه: 1259
تشنج در کودکان -رایج ترین نوع تشنج در کودکان-علائم تشنج ناشی از تب-پیشگیری از ابتلا به تشنج در کودکان-انواع تشنج در کودکان-علت انقباض عضلات هنگام بروز تشنج

تشنج در کودکان

تشنج در کودکان

Seizures in Children

مغز انسان تشکیل شده از میلیون ها میلبون نورون ,که این سلول ها توسط ایمپالس ها با هم در ارتباط هستند ؛زمانی که بعضی از این سلول ها همزمان با یکدیگر شارژ الکتریکی بفرستند،سبب فعالیت زیاد و یا حتی غیر طبعی مغز می شود و در آن زمان است که تشنج رخ می دهد.

تعریف تشنج

تشنج تغییر ناگهانی فعالیت های حرکتی یک فرد است که به دلیل اختلال در فعالیت های الکتریکی مغز ایجاد می شود؛این مورد بسیار در کودکان شایع می باشد.

یکی از رایج ترین نوع تشنج در کودکان تشنجی است که از تب ناشی می شود که معمولا خیلی خطرناک نیست؛اما پیش می آید که به دلیل یک بیماری خطرناک مانند مننژیت ایجاد شود.

اینگونه تشنج هایی که از تب ناشی می شوند بیشتر در کودکان ۱ تا ۵ سال بروز می کند اما ممکن است قبل از یکسالگی و یا بعد از پنج سالگی نیز رخ دهد.در بعضی خانواده ها به دلیل زمینه ی ژنتیکی تشنج بسیار شایع بوده و باید کنترل شود.

معمولا تشنجی که از تب ناشی می شود با بالارفتن سریع درجه حرارت بدن اتفاق می افتد.که ممکن است در بعضی مواقع کودک دچار تشنج شود و بعد والدینش متوجه تب او شوند.

تشنج در کودکان

تشنج در کودکان

علائم بروز تشنج

هستند والدینی که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از علائم تشنج باخبر نیستند و یا هنگام بروز آن راهکاری برای درمان ندارند به همین دلیل چند مورد از این علائم که بسیار شایع هستند را برای شما فهرست می کنیم :

در بعضی از بیماران در زمان بروز تشنج فرد هوشیاری خود را از دست می دهد،سپس فرد دچار انقباض عضلات میشود که معمولا این انقباضات بین ۱۰ تا ۳۰ ثانبه به طول می انجامد. گروهی هم ممکن است دچار کبودی صورت شوند و یا چشم هایشان دچار انحراف به بالا و عقب شود.

انقباض هایی که در فرد به وجود می آید ممکن است سبب خم شدن و قوس دار شدن بدن شود و بعد از آن فرد بیمار دچار حرکت های انقباض و انبساط عضلات شود که ممکن است به صورت لرزش های پرشی تند باشد.

در پایان این علائم به طور معمول وضعیت تنفس فرد به حالت عادی خود باز می گردد و کبودی وی نیز از بین می رود؛گاهی اوقات بیماران بزرگسال تر ممکن است دچار بی اختیاری ادرار شودند.بعد از پایان تشنج فرد بیمار دچار خواب آلودگی و بی حالی است.

مواردی که برای شما فهرست شد از رایج ترین و شایع ترین علائم بروز تشنج به شمار می رود که به خصوص در زمان تب رخ می دهد.

تشنج در کودکان انواع گوناگونی دارد و باید به این نکته توجه داشت که تشنج در نوزادان ،تشنج در کودکان زیر سن مدرسه و یا تشنج در کودکان مدرسه ای و یا حتی بزرگتر ؛متفاوت می باشد.

تشنج در کودکان

تشنج در کودکان

انواع تشنج در کودکان

 

در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟

چگونه می توان از تکرار تشنج در کودکان جلوگیری کرد؟

منبع : سایت بیمارستان کودکان شهید فهمیده

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: چگونه می توان از تکرار تشنج در کودکان جلوگیری کرد؟ - مریض خونهمریض خونه

  2. پینگ: در زمان ابتلای کودک به تشنج چه کار کنیم؟ - مریض خونهمریض خونه

  3. پینگ: انواع تشنج در کودکان - مریض خونهمریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *