بازدید این صفحه: 782
موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید -مضرات اضافه کردن عسل به ماست-اضافه کردن میوه‌های خشک‌ شده به ماست-کالری موجود در ماست-نحوه محاسبه کالری غذاها

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید

برخی افراد به علت نپسندیدن طعم ماست به آن موادی دیگر اضافه کرده و ان را برای خود قابل تحمل میکنند اما برخی دیگر از افراد به علت داشتن ذائقه متفاوت طعم های متفاوتی را هم می پسندند.به همین دلیل به ماست خود موادی را اضافه کرده و ماست طعم دار درست می کنند. اما موادی که به ماست اضافه می‌کنند ممکن است حاوی قند باشد و با آنکه حجم کمی دارد اما پرکالری و انرژی‌زا شود.

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید :

عسل

اضافه کردن عسل به ماست سبب شیرین شدن ماست و در نتیجه افزایش کالری آن می شود،این موضوع یبب میشود بیشتر ماست بخورید و دچار پرخوری شوید.

میوه‌های خشک‌ شده

میوه های خشک با آن که ظاهر کوچکی دارند شما را به اشتباه می اندازند زیرا با خوردن آنها کالری و انرژی زیادی بدست می آورید  که سبب پرخوری و در نتیجه اضافه وزن شما می شود.اگر نمی توانید از طعم این ماست بگذرید بهتر است میوه های تازه را به جای خشک استفاده کنید.

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید

مغزها و آجیل‌ها

همگی مغز ها خود به تنهایی می تواند غذایی کامل محسوب شوند زیرا دارای انرژی و کالری زیادی هستند و هنگامی که انها را به ماست خود اضافه می کنید ، حجم بسیار زیادی کالری و انرژی به بدن خود وارد می کنید که سبب مشکل در سوخت و ساز بدن شما میشود.

نارگیل رنده‌شده

اضافه کردن نارگیل به ماست ممکن است سبب خوش طعم شدن ماست شود اما نارگیل حاوی قند بسیار است و موجب زیاده روی در خوردن و افزایش وزن می شود.

تخم کتان

همانطور که می دانید تخم کتان حاوی فیبر و پروتئین است و استفاده زیاد از آن سبب میشود معده نتواند آنرا به خوبی هضم کند. بعضی افراد به این دلیل که تخم کتان بسیار ریز می باشد به مقدار زیادی آنرا به ماست خود اضافه میکند که کار بسیار نادرستی است.

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید

موادی که نباید به ماست خود اضافه کنید

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *