بازدید این صفحه: 1174
درمان بیماری روزاسه

بیماری روزاسه و راه های مراقبت از پوست پارت ۲

بیماری روزاسه و راه های مراقبت از پوست پارت ۲

همانطور که گفته شد ” روزاسه یک بیماری التهابی مزمن و عود کننده پوستی می باشد که بیشتر در زنان میانسال ایجاد می شود. این بیماری شایع پوستی باعث ایجاد تورم و برافروختگی در صورت می شود و بیشتر روی گونه ها، بینی و پیشانی، خود را نشان می دهد. گاهی از این عارضه به عنوان آکنه بزرگسالی یاد می کنند ولی در واقع روزاسه اصلا آکنه نیست.

در این مطلب ادامه ی راه های مراقبتی را خواهید خواند

۴- اجتناب از لوازم آرایش

هر نوع لوازم آرایش تحریک کننده روزاسه است و می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و علائم روزاسه را بدتر کند. شما به عنوان فرد مبتلا به این بیماری تنها باید بهداشت پوست خود را رعایت کنید و البته الزامی هم به شستشوی مداوم پوست با صابون ها نیست.

۵- استفاده از کرم های ضد آفتاب

یکی از محرک های روزاسه، قرار گیری در معرض نور آفتاب است و در واقع ۸۱ درصد از مبتلایان به این بیماری در یک نظرسنجی اعلام کرده اند که علائمشان با قرارگیری در معرض آفتاب شعله ور می شود. پس استفاده از کرم های ضد آفتاب، کلاه های لبه پهن و اقامت در سایه در مبتلایان به روزاسه اهمیت زیادی دارد. کرم های ضد آفتاب با مسدودکننده های فیزیکی مانند اکسید روی یا تیتانیوم بهتر است انتخاب شوند. مطمئن شوید که مانند بسیاری دیگر از محصولات مراقبت از پوست، کرم های ضد آفتاب نیز بدون عطر و ضد حساسیت هستند.

درمان بیماری روزاسه

بیماری روزاسه و راه های مراقبت از پوست پارت ۲

۶- استفاده از بسته های یخ

کمپرس یخ برای آرام کردن التهاب ناشی از روزاسه مفید است. عصاره چای سبز نیز می تواند تسکین دهنده علائم باشد. با پزشک تان در مورد استراتژی های کنترل عود روزاسه مشورت کنید. او ممکن است محصولات مراقبت از پوست های خاص را برای کنترل علائم روزاسه پیشنهاد کند.

۷- درمان های پزشکی

در حالی که هیچ درمان قطعی برای روزاسه وجود ندارد، درمان های موجود باعث بهتر شدن علائم می شوند. انواع داروهای موضعی مانند کرم ها، لوسیون ها، ژل ها و … و داروهای خوراکی به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می کند. آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی نیز مورد تجویز هستند. در افراد مبتلا به عروق متسع خون، قرمزی دائمی و دیگر تغییرات در بینی، گونه ها و … ممکن است روش های درمانی مانند جراحی یا درمان با لیزر به کار گرفته شود. با متخصص پوست خود در مورد بهترین روش درمان می توانید مشورت کنید.

درمان بیماری روزاسه

بیماری روزاسه و راه های مراقبت از پوست پارت ۲

منبع: everydayhealth.com به نقل از آوای سلامت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *