بازدید این صفحه: 307
انتخاب عطر در فصول مختلف

فعالیت گیرنده های بویایی و انتخاب عطر در فصول مختلف

فعالیت گیرنده های بویایی و انتخاب عطر در فصول مختلف

 

 

برای همه اتفاق افتاده که در فصل سرما عطری را خریده باشیم که در هنگام تابستان احساس کنیم که بسیار عطر بد بو و خلاف سلیقه مان است.برای این مهم ،دلایل علمی ای وجود دارد که لازم است همه شما با آن آشنا شوید.

در فصل گرم سال به علت پراکنده شدن زیاد مولکول های عطر در فضا رایحه ی آنان به راحتی قابل استشمام است و میتوان عطر هایی را انتخاب کرد که بوی مناسبی نسبت به شرایط کاری مان دارد.

اما بر خلاف فصول گرم سال در فصل سرما رایحه های عطر ها نمی توانند به راحتی در فضا پراکنده شوند و بوی اصلی خودشان را متراکم کند،از طرفی دیگر گیرنده های بویایی در بدن انسان در فصل سرما تحریک پذیری مناسبی را برای دریافت رایحه ها  ندارند،پس در نتیجه نمیتوانند بوی اصلی عطر ها تشخیص دهند.

انتخاب عطر در فصول مختلف

فعالیت گیرنده های بویایی و انتخاب عطر در فصول مختلف

 اما همین گیرنده های بویایی در فصل گرم سال بسیار فعال بوده و می توانند به راحتی رایحه ها را از هم تفکیک دهند و عطر دلخواه شما را از میان دیگر رایحه ها تشخیص دهند.

شاید برای شما جای سوال باشد که چرا عطر های فصل زمستان با وجود اینکه بنا بر سلیقه تان نیست اما شما را دچار دلزدگی هم نمیکند؟!
باید گفت که به علت کاهش تعریق در فصل زمستان این رایحه ها موجب آزردگی خاطرتان نخواهند شد

اگر توجه داشته باشید در فصل سرد سال رایحه های کمتری را از درختان و گل و گیاهان استشمام می کنیم بر خلاف فصول گرم سال که از چند صد متری هم میتوان بوی مطبوع گیاهان را استشمام کرد ؛پس نتیجه میگیریم همه ی این موارد به فعالیت گیرنده های بویایی ما در فصول مختلف سال مرتبط است.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

“مریض خونه”

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *