بازدید این صفحه: 631

اعزام مبتلایان به بیماری های چشمی به خارج کشور به صفر رسید

تيتر

اعزام بيماران چشمي به صفر رسيد خبر،خبرجديد،اخبار روز دنيا،اخبارپزشكي،جديدترين هاي علم پزشكي،news,new news,good news,marizkhone,مريض خونه،copy

امین الله نیک اقبالی روز چهارشنبه در حاشیه کنگره بین المللی خون در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تغییرات جهانی در حوزه چشم پزشکی افزود: جامعه چشم پزشکی ایران هماهنگ با دیگر کشورها در حال پیشرفت است.

وی اظهارکرد: ایران در خاورمیانه از جمله کشورهای شاخص در زمینه چشم پزشکی است.

نیک اقبالی با اشاره به حضور کشورهای حوزه خلیج فارس در ایران برای درمان انواع بیماری های چشمی خاطرنشان کرد: استان های مرزی بیش از ظرفیت خود بیمار می پذیرند که این امر به توسعه صنعت گردشگری درمانی در این استانها کمک می کند.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران یکی از مشکلات حوزه چشم پزشکی کشور را در زمینه تراخم چشمی بخصوص در مناطق مرطوب و جنوبی دانست و گفت: با ارتقای سطح بهداشت و استفاده از آب لوله کشی در این مناطق مشکل تراخم تا حدود زیادی کاهش یافته است.

نیک اقبالی شایع ترین بیماری های چشم پزشکی در ایران را آب مروارید در مناطق کوهستانی و برف گیر و تراخم در مناطقی که از آب لوله کشی استفاده نمی کنند؛ نام برد.

وی با تاکید بر استفاده از عینک در همه مواقع بخصوص رانندگی عنوان کرد: بیشترین مشکلات چشم پزشکی در چهارشنبه آخر سال اتفاق می افتد.

نیک اقبالی با اشاره به درمان قطعی تنبلی چشم گفت: مراجعه به چشم پزشک تا قبل از سن هفت سالگی برای درمان بیماری تنبلی چشم ضروری است.

در کنگره بین المللی خون محققانی از ۱۵ کشور شرکت کردند و ۶۰ سازمان، انجمن، نهاد و شرکت داخلی و خارجی به عنوان همکار و حمایت کننده در آن حضور دارند.

کنگره بین المللی خون که روز دوشنبه در یاسوج آغاز به کار کرد به مدت چهار روز در یاسوج ادامه دارد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *