بازدید این صفحه: 644

ساخت نانوحاملی برای ترمیم و التیام سریع زخم ها

تيتر

ذرات نانو ،خبر،خبرجديد،اخبار روز دنيا،اخبارپزشكي،جديدترين هاي علم پزشكي،news,new news,good news,marizkhone,مريض خونه

محققان آمریکایی با استفاده از نوعی RNA و ساخت نانوحاملی موفق به ارائه روشی برای درمان سریع زخم ها شدند، دراین روش سرعت ترمیم و التیام زخم ها دو برابر افزایش می یابد.

محققان آمریکایی، روشی برای درمان زخم ارائه کردند که می تواند ترمیم زخم را با سرعتی دو برابر بیشتر از روش های معمولی انجام دهد.

دیوید شارپ از محققان این پروژه گفت: در این طرح از نانوذرات برای درمان زخم ها با سرعت بالا استفاده شده است ، با این روش می توان زخم های حاصل از سوختگی، بریدگی، جراحی و زخم های مزمن پوستی را درمان کرد.

وی بیان کرد: در این طرح شارپ وهمکارانش دریافتند که انزیمی موسوم به (fingetin-like 2 FL2) می تواند سرعت حرکت سلول های پوست را به بخش داخل زخم کاهش دهد، این کار موجب کند شدن ترمیم و التیام زخم می شود.

شارپ اظهارکرد: نتایج این پژوهش نشان داد که با کاهش مقدار این آنزیم، سرعت حرکت سلول ها به سوی زخم افزایش می یابد.

محققان این طرح به بررسی تأثیر این آنزیم روی توسعه سلول ها پرداختند، برای درک بهتر نقش این آنزیم، محققان فعالیت FL2 را روی سلول های انسانی کشت یافته در محیط آزمایشگاهی بررسی کردند. زمانی که این سلول ها در آرایه استاندارد قرار داده شدند، با سرعت عجیبی شروع به حرکت کردند.

در واقع این نتایج نشان داد که اگر بتوان مانع از کار این آنزیم شد، آنگاه می توان فرآیند ترمیم زخم را تسریع کرد.

این گروه تحقیقاتی اقدام به ساخت RNA ویژه ای برای خاموش کردن FL2 کردند، این RNA با چسبیدن به RNA پیغامبر، از تولید آنزیم مورد نظر جلوگیری کرد، از آنجایی که این RNA نمی تواند به راحتی وارد سلول شود، از یک نانوحامل برای رساندن RNA به محل مورد نظر استفاده شد.

این گروه برای آزمودن این نانوحامل، از آن برای درمان پوست خوک استفاده کردند، پوست خوک شباهت زیادی به پوست انسان دارد.

منبع : ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *