بازدید این صفحه: 827
علت تعریق های مکرر شبانه -علت گرگرفتگی-یائسگی-عرق کردن زیاد ایدیوپاتیک-توبرکلوزیس-اندوکاردیتس-استئومیلیتس-درمان پرکاری تیرویید

علت تعریق های مکرر شبانه

علت تعریق های مکرر شبانه

تعریق شبانه یعنی شما شب هنگام شروع به عرق کردن کنید ؛ اگر اتاق شما خیلی گرم است عرق کردن های شما بی ربط به گرمای فضای اتاق نیست اما اگر دمای هوا متعادل است ؛ و این عرق کردن ها به گرگرفتگی شدید شباهت دارد مشکل جای دیگری است.اگر هنگام عرق کردن تمام لباس شما خیس آب می شود دیگر ربطی به گرم بودن هوا ندارد.

علل متفاوتی برای تعریق شبانه وجود دارد که ما فهرستی کوچک را برای شما گردآورده ایم :

یائسگی : 

یائسگی می تواند علت گرگرفتگی شما در هنگام شب و همینطور علت تعریق های شبانه تان باشد. این مورد یکی از علت های رایج در بین خانمها می باشد.

عرق کردن زیاد ایدیوپاتیک :

زمانی وجود دارد که بدن شما بدون علت خاصی پزشکی شروع به عرق کردن زیاد می کند.

عفونت :

توبرکلوزیس عفونتی است که سبب می شود شما در شب دچار تعریق زیاد شوید. اما باکتری های عفونی دیگری هم مانند اندوکاردیتس ( التهاب دریچه های قلب ) ؛ استئومیلیتس ( التهاب استخوان ها ) و آبسه وجود دارند که سبب تعریق شبانه میشوند.تعریق می تواند از نشانه های ابتلا به ویروس HIV باشد.

علت تعریق های مکرر شبانه

علت تعریق های مکرر شبانه

سرطان ها :

یکی از نشنه های زودهنگام بعضی سرطان ها تعریق شبانه می باشد. یکی از سرطان هایی که با تعریق شبانه همراه است ، سرطان لنفوم ( نوعی سرطان خون ) است. به هرحال افرادی که سرطان تشخیص داده نشده دارند ، نشانه های دیگری مانند کاهش وزن زیاد و تب را نیز دارند.

درمان دارویی :

استفاده از  داروهای خاص منجر به تعریق شبانه می گردد. داروهای ضدافسردگی از جمله داروهایی هستند که مصرف آن می تواند منجر به تعریق شبانه شود و ۸ الی ۲۲ درصد از مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی ، تعریق شبانه را تجربه مینمایند. دیگر داروهای اعصاب هم می تواند منجر به تعریق شبانه شود. داروهای کاهش تب هم مثل آسپرین و استامینوفن گاهی منجر به تعریق می شوند.

قند خون پایین ( هیپوگلیسمی ) :

قند خون پایین می تواند منجر به تعریق شود.افرادی که انسولین و دیگر داروهای دیابتیک را مصرف می کنند ممکن است در شب دچار هیپوگلیسمی بشوند که با تعریق همراه می باشد.

ناهنجاری های هورمونی :

سندروم کارسینویید ، پرکاری تیرویید و… از جمله ناهنجاری های هورمونی اند که با تعریق و گرگرفتگی همراه هستند.

شرایط عصب شناسی :

شرایط عصب شناسی ای مثل عدم انعکاس خود مختار ، سرینگوملیای بعد از زخم ، سکته و مشکلات دستگاه عصبی خودمختار می توانند سبب زیاد شدن تعریق و عرق کردن های شبانه شوند. البته این موارد  نادرتر از بقیه موارد ذکر شده هستند.

علت تعریق های مکرر شبانه

علت تعریق های مکرر شبانه

منبع : نسخه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *