بازدید این صفحه: 787
خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی ,دلایل بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان,علت ابتلا به طاسی در مردان,نازایی بر اثر مصرف مکمل بدنسازی,افزایش حجم عضلات بدن

خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی

خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی

امروزه تعداد مردانی که برای افزایش حجم عضلات خود به باشگاه ورزشی می روند افزایش یافته است؛ اما بعضی ها عجول هستند و برای افزایش عضلات و حجم گرفتن سریع آن ها به مصرف استروئید های بدنسازی که استروئید آنابولیک آندروژنی نیز نام دارد روی می آورند تا تستوسترون در بدن به طور مصنوعی تولید شود.

این روند به بدن کمک می کند تا عضله سریع تر حجم بگیرد و عضلات قوی تری ساخته شود .استروئید به شکل قرص یا آمپول در بازار موجود است.

قبل از این که به مصرف استروئید روی بیاورید به مضرات آن توجه کنید.

خطر بروز بیماری های قلبی عروقی:
نتایج تحقیقات بیانگر این است که مصرف استروئید میزان کلسترول خون را افزایش می دهد. کلسترول در دیواره رگ های خونی تجمع پیدا می کند بنابراین خطر بیماری هایی مانند حملات قلبی، سکته و بیماری های قلبی دیگر افزایش می یابد .

تغییرات خلق و خو:
نتایج تحقیقات دیگری نشان می دهد که استروئید میزان تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و این افزایش با تغییر خلق وخو وخشونت مرتبط است. علاوه بر آن مصرف استروئید می تواند باعث اضطراب، افسردگی و نوسان خلقی شود.

طاسی :
مصرف طولانی مدت استروئید جزو عوامل تاثیر گذار در بروز طاسی در مردان است. زیرا با بالا رفتن میزان تستوسترون پیاز مو کوچک می شود و به آن ها آسیب می رسد.

خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی

خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی

پارگی در عضلات:
افزایش میزان تستوسترون انرژی بالایی در فرد ایجاد می کند. در نتیجه فرد وزنه های سنگین تر بلند می کند و ساعت های طولانی تری به ورزش می پردازد .بر همین اساس خطر آسیب دیدگی عضلات و تاندون ها در بدن افزایش پیدا می کند.

مشکلات پوستی:
مصرف زیاد و منظم از استروئید سبب خشک شدن پوست می شود. همچنین به علت بالا بودن میزان تستوسترون تعادل هورمونی بدن از بین می رود و در نتیجه آکنه روی صورت، پشت و سینه ظاهر می شود. به علت رشد سریع عضلات، ترک های پوستی نیز ایجاد می شود.

کلیه آسیب می بیند:
به علت استفاده استروئید فشار خون بالا می رود و این امر باعث لخته شدن خون در رگ ها می شود.کلیه اندامی است که به بدن کمک می کند تا مواد سمی از طریق ادرار دفع شود. وقتی که در رگ های کلیه خون لخته می شود، دفع سموم برای کلیه ها دشوار تر می شود.

نازایی:
استروئید ها به طور مصنوعی تستوسترون تولید می کند و مصرف دراز مدت آن می تواند از توانایی بدن در تولید این هورمون به طور طبیعی بکاهد .زمانی که بیضه ها تستوسترون تولید نکند، به اختلال و ناتوانی جنسی منجر می شود.

روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد:
به دلیل عدم تعادل هورمونی در بدن، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و فرد به بیماری های متعدد مستعد می شود.

بوی نامطبوع دهان:
بالا بودن میزان تستوسترون و تعادل نداشتن هورمون ها باعث ایجاد بوی نامطبوع دهان می شود.

خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی

خطرات هولناک مصرف مکمل های بدنسازی

منبع: سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *