بازدید این صفحه: 903
عوارض زردی در نوزادان

راهکارهای مقابله با زردی در نوزادان

راهکارهای مقابله با زردی در نوزادان

 

 

 

 

 

تا جایی که ممکن است آرام باشید

 

 استرس یکی از اصلی ترین عوامل زایمان زودرس است. فقدان حمایت های اجتماعی، کار سنگین که روحی وجسمی مضر است باعث ایجاد استرس و در نهایت منجر به زایمان زودرس شود.

 

مراقب بروز عفونت های ممکن باشید

 

 عفونت هایی مانند زونا یا سیفلیس می تواند مجر به زایمان زودرس و نهایتا بروز یرقان در نوزاد شود.  

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیز به زردی مبتلا می شوند اما این زردی کوتاه مدت وبه راحتی قابل درمان است.

شیر مادر در حالت عادی چند روز بعد از تولد نوزاد زیاد می شود. در روز های اول مایعی ناچیز به نام آغوز ترشح می شود که بسیار مقوی است. کودکانی که از شیر مادر تغدیه نمی کنند سیستم گوارشی آنها سریع تخلیه نمی شود که باعث ایجاد بیلیروبین در سیستم گوارشی آنها می شود.

چون نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند زردی خفیف میگیرند، پزشکان برای روزهای اول غذای مکمل تجویز می کنند تا ریسک ابتلا به یرقان را کاهش دهند. این کار  تا زمانیکه شیرمادر به سطح و میزان مورد قبولی برسد ادامه می یابد.

عوارض زردی در نوزادان

فواید شیر دادن مدام به نوزاد

شیر دادن را از ساعات اولیه آغاز کنید

 

شیردادن نوزاد بلافاصله پس از تولد ریسک ابتلا به یرقان را کاهش داده و باعث درمان آن نیزمی شود. مادرانی که بعد از چند ساعت پس از تولد نوزاد شیر دادن را آغاز می کنند در پیش گیری از ابتلا موفق تر هستند. افزایش وزن نوزاد در روزهای اول تولد باعث رشد کبد و جلوگیری از زردی می شود. علاوه بر آن آغوز که تولید می شود باعث خارج شدن بیلیروبین می شود. به عبارت دیگر هر چه  زود تر مدفوع  نوزاد دفع شود زردی زودتر از بین می رود. اگر تصمیم دارید نوزاد را از سینه خود شیر دهید با یک متخصص شیر دهی صحبت کنید. متخصصین میتوانند به مادران تعلیم دهند چگونه نوزادان را از سینه خود تغدیه کنند.

 

نوزاد را به کرات شیر دهید

 

شیر دادن مدام به نوزاد باعث رشد بیشتر وهمچنین رشد کبد می شود. این مسئله درهر دو مورد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند و هم از کودکانی که از شیر خشک استفاده می کنند صدق میکند.  به طورطبیعی در روز های اول نوزاد باید در روز هشت تا دوازده  بار در روز غذا بخورد. مخصوصا اگر در معرض پیشرفت یرقان باشند.

اگر نوزادتان را  از سینه خود تغدیه میکنید، تغذیه مداوم در روز های اول شیر شما را بیشتر و از لحاظ غدایی قوی تر می کند.

 

 

عوارض زردی در نوزادان

زردی در نوزادان تازه متولد شده

 

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *