بازدید این صفحه: 433
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

تحقق عدالت در سلامت با اجرای کامل طرح تحول سلامت

1234

تحقق عدالت در سلامت با اجرای کامل طرح تحول سلامت

در دیداری که با دکتر علاء‌الدین الوان مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت داشتم، ایشان ضمن ابلاغ تبریک سازمان جهانی بهداشت برای تحقق پوشش همگانی بیمه سلامت در ایران، طرح تحول سلامت را در منطقه و دنیا کم نظیر برشمرد و گفت: این طرح می‌تواند به عنوان مدلی برای سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین تأکید کرد این سازمان علاقه‌مند است مدل ایران را در مجمع عمومی جهانی سلامت که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، به دنیا معرفی کند.
مدیر منطقه مدیترانه شـرقی سـازمان جهـانی بهداشـت ضمن قدردانی از نقش فعـال ایران در منطقه، خواستار افزایش همکاری‌های متقابل در تحقق اهداف سلامت شد و گفت: لازم است همکاری ایران با سازمان جهانی بهداشت در زمینه تقویت نظام‌های سلامت، مقررات بین‌المللی سلامت، سلامت و ایمنی غذا و بیماری‌های غیر واگیر به منظور تحقق شعار سازمان جهانی بهداشت ارتقاء و ادامه یابد.
این اظهار نظر از سوی یک مقام جهانی حوزه بهداشت در حالی بیان می‌شود که هنوز با تحقق عدالت در سلامت در سراسر کشور فاصله داریم. در حال حاضر همچنان به تعداد زیادی تخت بیمارستانی، نیروهای متخصص و همچنین پزشک، پرستار و سایر گروه‌های پزشکی نیاز داریم.
اینجانب اما اطمینان دارم در مسیری قرار گرفته‌ایم که ما را به سوی عدالت در عرصه سلامت نزدیک می‌کند و اگر همه اجزای طرح تحول نظام سلامت محقق و عملیاتی شود، طی دو دهه آینده دسترسی مردم در همه جای ایران به خدمات بهداشتی و درمانی یکسان خواهد شد. من و همکارانم امیدوار هستیم و تمام دانش و تجربه خود را به کار می‌گیریم تا به سوی این هدف حرکت کنیم و ان‌شاءالله شاهد روزی باشیم که با وجود بیمه‌های قدرتمند، مردم هنگام بیماری تحت حمایت کامل قرار گیرند و دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *