بازدید این صفحه: 3737
مناسب ترین میوه ها برای دوران بارداری

مناسب ترین میوه ها برای دوران بارداری

مناسب ترین میوه ها برای دوران بارداری

 

میوه‌ها مواد غذایی مورد نیاز شما و نوزادتان برای  رشد بافت‌ها، رشد سلول‌ها و همچنین تقویت  سیستم ایمنی  را فراهم می‌کند. ویتامین C موجود در میوه‌ها برای پروسه دندان و استخوان حیاتی می‌باشند، در حالی که فولیک اسید به جلوگیری از نقص رشد جنین کمک می‌کند. همچنین میوه‌های غنی از فیبر برای جلوگیری از یبوست و ایجاد هموروئید کمک می‌کند.

در ادامه این مطلب به تعدادی از بهترین میوه‌هایی که می‌توان طی دوران بارداری مصرف کرد، اشاره می‌کنیم.

زردآلو

زردآلو حاوی ویتامین‌های E,C,A، بتاکاروتن و مواد معدنی فسفر، سیلیکون، کلسیم، آهن و پتاسیم می‌باشد، و همچنین منبع غنی آهن است و از آنمی ( کم خونی) جلوگیری می‌کند.

گیلاس

این میوه منبع غنی ویتامین C می‌باشد. در دوران بارداری شما به مقدار زیادی ویتامین C برای مقابله با بیماری‌های عفونی متداول همانند سرماخوردگی نیاز دارید. همچنین مصرف این میوه در دوران بارداری، به تامین خون کافی برای جفت و نوزاد کمک می‌کند.

گیلاس همچنین دارای ملاتونین می‌باشد، هورمون قدرتمند آنتی اکسیدان که به تحریک رشد سلول‌ها طی دوران بارداری که شکم شما بزرگ می‌شود کمک می‌کند. علاوه براین، به گفته متخصصان ملاتونین با توجه به عامل ضد استرس خود، خواب راحتی را در شب فراهم می‌کند.

انگور

انگور سرشار از موادمغذی ضروری همانند گلوکز، فروکتوز، گالیک اسید، اسید سیلیسیک، اسید اگزالیک، پکتین، منیزیم،کلسیم، آهن، فولیک اسید و ویتامین‌های B1,B2,B6,B12,A,C وK می‌باشد. انگور را می‌توان به عنوان میان وعده ای مناسب در طول دوران بارداری در نظر داشت.

کیوی

این میوه‌ی  پر آب و خوش طعم، دارای مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌های C, E, A و مواد معدنی پتاسیم، منیزیم، فسفر، فولیک اسید و فیبر می‌باشد و بر روی سیستم تنفسی انسان نیز تاثیر می‌گذارد، در صورت مصرف روزانه، احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی، سرفه و خس خس کردن کاهش می‌یابد. کیوی به علت فسفر زیاد از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه جذب آهن را نیز تسهیل می‌کند.

سیب

سیب باعث تقویت سیستم ایمنی جنین‌تان می‌شود. در صورت مصرف روزانه سیب، احتمال خس‌خس کردن، آسم و اگزما برای نوزادان، نه تنها در دوران کودکی بلکه در مراحل بعدی زندگی او نیز کاهش می‌یابد.

انبه

این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد که عمل گوارش را منظم‌تر کرده، یبوست را کاهش می‌دهد و از عفونت‌های جزئی جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه این میوه تابستانی می‌باشد، در صورتی که شما در طول این فصل باردار می‌باشید، حتما  این میوه خوشمزه را در رژیم غذایی خود جای دهید.

 

منبع: زندگی آنلاین

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *