بازدید این صفحه: 6681
نکات استفاده از چسب های ضد بارداری

نکات استفاده از چسب های ضد بارداری

نکات استفاده از چسب های ضد بارداری

 

چسب‌های ضدبارداری مشابه چسب‌های زخم می‌باشند. اما شکل آنها به صورت مربع است. این چسب‌ها را می‌توان روی شکم، نشیمنگاه، بازو یا پشت چسباند. به مدت سه هفته باید هر هفته این چسب‌ها را عوض کرد و یک چسب جدید به کار برد، یک هفته هم نباید از چسب استفاده کرد بنابراین طی یک ماه، فقط سه هفته باید از چسب استفاده کرد.

 
-چسب‌های ضدبارداری عمل خود را با آزادکردن تدریجی ترکیبی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون از طریق پوست انجام می‌دهند. این هورمون‌ها با جلوگیری از رهاشدن تخمک از تخمدان‌ها وغلیظ‌کردن ترشحات رحم موجب جلوگیری از بارداری می‌شوند.

 

-در طول پنج روز اول قاعدگی می‌توانید استفاده از چسب‌های ضدبارداری را شروع کنید. در همان روزی از هفته که چسب را می‌چسبانید باید در هفته آینده آن را عوض کنید (برای مثال شنبه تا شنبه). قسمتی از پوست که می‌خواهید چسب را روی آن بچسبانید باید تمیز و خشک باشد.

محل چسباندن چسب ضد بارداری

محل چسباندن چسب ضد بارداری

 
-برای جلوگیری از تحریک پوست، هر بار که می‌خواهید چسب را بچسبانید باید در جای دیگری آن را بچسبانید. هیچ‌گاه چسب را روی پستان‌ها نچسبانید. سعی کنید چسب را در محل‌هایی از پوست بچسبانید که بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ دچار مالش وسایش نشود.

 

-بعضی ازخانم‌ها ممکن است دچار عوارض جانبی شوند از جمله: تحریک یا قرمزشدن پوست در محل چسباندن چسب، خو‌ن‌ریزی‌های نامنظم، بالا رفتن فشار خون، مشکلاتی در استفاده از لنزهای تماسی چشم، تهوع، سردرد، حساس‌شدن پستان‌ها، تغییرات خلق و خوی، درد‌های شکمی.

 
-مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک، داروهای ضدتشنج، داروهای ضدمیگرن و ضدسل می‌توانند موجب کاهش تاثیر چسب‌های ضدبارداری شوند.

 
-مزیت چسب‌های ضدبارداری در آسان بودن استفاده از آن است، در هرماه به مدت سه هفته استفاده می‌شوند و تاثیری در فعالیت جنسی ندارند.

 
-چسب‌های ضدبارداری از انتقال بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز جلوگیری نمی‌کند، خطر وقوع سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد، نیاز به نسخه پزشک دارد.

 

منبع : روزنامه سلامت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *