بازدید این صفحه: 601
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

معاون تحقیقات و فناوری

tm.jsp

معاون تحقیقات و فناوری:

  توجه به نیروی انسانی اصل مهم تبدیل تحقیقات خوب به فناوری است

 

 معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت یکی از مسائل مهم در سطح دنیا و ایران را اخلاق در پژوهش بویژه اخلاق در نشر نتایج پژوهش ذکر کرد و افزود: در خصوص تحقق طرح های تحقیقاتی، باید از بدو تا انتشار موازین پزشکی را رعایت کنیم .

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر ملک زاده در دومین روز از برگزاری همایش اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی بطور کلی افزایش نداشته است، خاطر نشان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه که باید سه درصد از تولید ناخالص به پژوهش اختصاص داده می شد تنها سه دهم درصد به این امر اختصاص یافته است.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود شصت هزار دانشجوی PHD در ایران، متاسفانه بودجه ای که برای طرح های تحقیقاتی اختصاص می یابد ناچیز است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه آنچه باعث می شود که  تحقیقات خوب تبدیل به فناوری شود توجه به نیروی انسانی است که مهمترین اصل بشمار می رود و ما باید در این راستا بتوانیم نیروی انسانی خود را حفظ و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم.

براساس این گزارش، دکتر ایرج نیکوکار رییس دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب(س) – پیراپزشکی شرق گیلان (لنگرود) نیز عنوان کرد: خدا را بسیار سپاسگزارم که توفیق خدمت به من را عنایت کرده که در عرصه تحقیقات و فناوری در خدمت معاونین تحقیقات سراسر کشور باشم.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی افزود: این مجموعه با کمک همه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

دکتر نیکوکار با اشاره به سابقه برگزاری یازدهمین کنگره سراسری میکروب شناسی ایران و اولین کنگره میکروب شناسی منطقه مدیترانه شرقی(۲۳- ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹) در این دانشکده اعلام کرد: ما این آمادگی را داریم که همکاری­های لازم و بین دانشگاهی را داشته باشیم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *