بازدید این صفحه: 741

بیمارستان ویژه بیماران سرطانی دربوشهر

logo-marizkhone.com-news-اخبار1

 

خبر،خبرجديد،اخبار روز دنيا،اخبارپزشكي،جديدترين هاي علم پزشكي،news,new news,good news,marizkhone,مريض خونه داروهاي سرطاني،درمان ،بيمارستان سرطان

حیدر عزیزنژاد روزپنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دراستان بوشهر امکانات خوبی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و حدود ۱۰۱ نفر بیمار سرطانی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان تحت مداوا و شیمی درمانی هستند.

وی گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت در کشور و استان بوشهر بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه ای هستند و قیمت های آنها کاهش یافته است و امروز آمپول ‘هرسپتین’ تقریبا بصورت رایگان برای بیماران سرطان سینه عرضه می شود که قبلا یک معضل بزرگی برای بیماران سرطانی بود.

عزیزنژاد به نقش سازمان مردم نهاد در کاهش بیماری در جامعه اشاره کرد و گفت : سازمان های مردم نهاد با انجام برنامه های فرهنگی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلای مردم به سرطان خواهند داشت.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی بوشهر افزود: هر چه آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از سرطان ها زیادتر باشد شاهد کاهش سرطان ها در جامعه خواهیم بود.

وی مصرف بیش از حد نمک، شیرینی و روغن را در کشور از میانگین جهانی بسیار بالا ذکر کرد و خواستار مصرف صحیح و درست این منابع غذایی شد.

عزیرنژاد تغذیه مناسب و دوری از مصرف مواد دخانی،مشروبات الکلی و بی تحرکی را عوامل مهم مبتلا به بیماری سرطان ذکر کرد.

منبع : خبرگزاري ايرنا

بازگشت

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *