بازدید این صفحه: 585

اداره کشور نیازمند برقراری گفتمان علمی و اقتصاد دانش بنیان است

اخبار

خبر هاي جديد از دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadidاقتصاد دانش ينيان،مهراد

مهرداد حمیدی در مراسم معارفه و اعطای احکام اعضای شورای بنیاد نخبگان استان زنجان افزود: با گفتمان علمی می توان اتکا به منابع طبیعی که هم اکنون رو به اتمام است و خام فروشی و دید سنتی به فروش منابع را کاهش داد و به سوی افزایش بهره وری حرکت کرد.

وی یادآورشد: اتکا به علم و گفتمان علمی و شرکت ها و اقتصاد دانش بنیان که هم اکنون در کشور مطرح است، باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی با بیان اینکه تاکنون تمام مباحث مطرح شده در این زمینه در حد تعارف بوده است، اظهار کرد: حتی در صورتی که هر هفته مسوولان و نخبگان دور یکدیگر جمع شوند و به گفت و گو بپردازند، اما عمل به یکی از تصمیم های گرفته شده در کار نباشد، نمی توان به جایی رسید.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه کشور باید با اتکای به علم اداره شود، گفت: زمانی که اطاق فکرها شکل بگیرد و تصمیم های اساسی و زیر ساختی کشور در این اطاق های فکر به بوته بررسی و موشکافی گذاشته شود، می توان برای پیشرفت کشور گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: با شکل گیری این اطاق فکرها تصمیم ها ارزیابی می شود و کارها به مرحله آزمون و خطا نمی رسد.

حمیدی تاکید کرد: شاید فردا جز نامی از امثال من در میان لوح های تقدیر باقی نماند، اما به حتم با تصمیم گیری و نوع اقداماتی که انجام می دهیم و تاثیری که بر آینده جامعه می گذاریم می توانیم نام خود را در دفتر تاریخ به ثبت برسانیم.

این استاد نانو فناوری دارویی با بیان اینکه راه اندازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تنهایی کافی نیست، لازمه بهره گیری از توان چنین سازمانی را اصلاح زیر ساخت های فکری عنوان کرد.

وی بر لزوم استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته برای اصلاح زیر ساخت های فکری تاکید کرد و اصلاح این زیر ساخت ها را نیازمند به کار گیری به تمام معنای امکانات و ظرفیت های موجود برشمرد.

حمیدی خواستاری بازنگری مسوولان در نحوه عملکرد خود شد و ترسیم نقشه راه علمی بدون عمل به مفاد آن را اقدامی بیهوده خواند.

دکتر مهرداد حمیدی استاد نانو فناوری دارویی و رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان است که تا کنون ۶۵ مقاله در نشریات بین المللی ISI منتشر کرده و پنج مقاله پر ارجاع در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷ داشته است.

وی تا کنون ۱۱ نانو دارو را برای نخستین بار در جهان طراحی کرده و به تولید نیمه صنعتی رسانده است و نام وی در میان یک درصد از دانشمندان برتر جهان به انتخاب سازمان جهانی ESI قرار دارد.

حمیدی به عنوان یکی از اعضای حقیقی شورای بنیاد نخبگان استان زنجان انتخاب شده است.

منبع : خبرگزاري ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *