بازدید این صفحه: 681

پیشرفته ترین دستگاه تشخیص سکته مغزی در کشور

اخبار

سكته مغزي ،مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي,marizkhone,khabar,khabar jadid

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ،دکتر مجید غفار پور امروز دوشنبه در نشست خبری بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران در جمع خبرنگاران افزود : مرکز تحقیقات بیماری مغز و اعصاب ایران یکی از اقدامات جدیدی که انجام داده نصب و راه اندازی یک دستگاه پیشرفته تشخیص سکته مغزی در کشور بوده است که اکنون در مراحل نصب پایانی قرار دارد.

وی ادامه داد: این دستگاه بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند به طور دقیق تمام بافت مغزی و عروقی را نشان می دهد و در این صورت پزشک معالج به راحتی می تواند مراجل درمانی موفقیت آمیزی را در پیش داشته باشد .

غفار پور توضیح داد: بای پلن عملی است که در این بیماران می تواند بافت مغزی و انسداد مغزی را باز کند.

به گفته وی این دستگاه چند سال پیش خریداری شده است و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های مغز و اعصاب ایران ادامه داد: اگر این دستگاه اکنون در کشور خریداری می شد ۳ تا ۴ برابر بیشتر باید هزینه می شد.

غفار پور با بیان اینکه از نظر علمی ایران جز پیشگامان بیماری مغز و اعصاب در جهان محسوب می شود گفت : استفاده از دستگاه ‘استروک سنتر’ در آینده نزدیک با نوبت دهی به بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره ) انجام خواهد شد.

غفار پور یاد اور شد: مراکز اورژانس سکته مغزی علاوه بر تهران در شهرستان هایی که امکان حمل و نقل در آنها دشوار است آغاز خواهند شد و در نحوه اطلاع رسانی ، نحوه انتقال بیمار و میزان پذیرش برنامه ریزی کرده ایم.

وی درخصوص تحقیقات سلولهای بنیادی نیز در کشور گفت : تحقیق درباره درمان بیماری مغز و اعصاب با سلول های بنیادی اکنون در حال مطالعه و بررسی است و تا کنون نتایج قطعی به دست نیامده است .

غفار پور توضیح داد: در حال حاضر در بخش کوچکی از بیماری ام اس و برخی دیگر تحقیقاتی صورت گرفته است اما حیطه کاری بسیار گسترده است و باید تحقیقات بسیار زیادی در کشور صورت گیرد.

در این نشست دکتر مسعود نبوی دبیر بیست و دومین کنگره مغز و اعصاب ایران ادامه داد: برای این کنگره میهمانانی از کشورهای آمریکا ، کانادا، آلمان ، اتریش ، ایتالیا و کویت حضور خواهند داشت .

به گفته وی در این کنگره ۸۰ تا ۹۰ سخنران داخلی و خارجی شرکت کرده اند و مباحث اصلی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند و اخرین یافته های علمی را پیرامون درمان بیماری های مغزو اعصاب به مخاطبان ارایه می شود.

نبوی ادامه داد: ۱۶۴ مقاله علمی دریافت شده است و برخی از مقالات از کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

دبیر بیست و دومین کنگره مغز و اعصاب ایران یاد آور شد : در بیست و دومین کنگره بیماری مغر و اعصاب یکی از چالش سکته مغزی در ایران است که مورد تبادل افکار بین متخصصان قرار می گیرد.

در ادامه نشست دکتر محمد حسن پاک نژاد متخصص بیماری مغز و اعصاب افزود: هزینه مستقیم سکته مغزی در آمریکا سالانه یک میلیارد دلار است که این رقم همچنان سیر صعودی دارد.

وی گفت: همچنین بیماری آلزایمر در آمریکا سالانه ۱۲۰ میلیارد دلار هزینه می شود.

وی درباره درمان سردرد با تزریق بوتاکس اشاره کرد و گفت: کمیسیون دارو و غذای آمریکا توصیه کرده است که از این روش برای درمان سردرد میگرن و مزمن می توان استفاده کرد به شرط اینکه داروهای مسکن بیش از حد مصرف نشود.

پاکنژاد ادامه داد:تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت و زیبایی نیز کاربرد دارد و سردرد ناشی ازتزریق این ماده در چند ساعت اولیه وجود دارد که طبیعی است .

بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران در روزهای ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در هتل المپیک برگزار می شود.

منبع : خبرگزاري ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *