بازدید این صفحه: 639

نبود نظارت سبب بروز برخی تخلفات در مراکز درمانی شده است

تيتر

خبر،خبرجديد،اخبار روز دنيا،اخبارپزشكي،جديدترين هاي علم پزشكي،news,new news,good news,marizkhone,مريض خونه،نسخه نويسي copy

دکتر کاظم عباسیون روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران اظهار کرد: باید مسوولان مربوطه به مراکز درمانی سربزنند تا بررسی شود چه تعداد از موارد انجام شده بر روی بیماران ضروری بوده است.

وی افزود: درحال حاضر تعداد زیادی دستگاه ام آر آی در کشور وجود دارد که بیش از نیاز واقعی بیماران است.

عباسیون ادامه داد: زمانی که ام آر آی برای بیماری تجویز می شود جواب آن پس از یک ساعت روی میز پزشک قرار می گیرد این در حالی است که در برخی کشورهای پیشرفته دنیا یک ماه طول می کشد تا بیمار بتواند جواب ام آر آی خود را به پزشک مربوطه برساند.

دبیر اجرایی سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: در مواردی تجویز زیاد ام آر آی برای جبران هزینه تهیه و خرید این دستگاه ها صورت می گیرد.

عباسیون با بیان اینکه نظارت ها کم رنگ شده است، افزود: همه بخش های جامعه باید تحت نظارت باشد اما در کشور ما کنترل ها و نظارت ها بسیار کم صورت می گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد بیمه ها اظهار کرد: بیمه ها به برخی بیمارستان ها میلیاردها تومان بدهکار هستند؛ آنها پول ها را در بانک ها نگه می دارند و بهره آن را می گیرند.

عباسیون افزود: درصورتی که بدهی بیمه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها پرداخت شود، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می شود.

وی همچنین اظهار کرد: باید سرانه درمان به موقع در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد این درحالی است که هنوز تمام بودجه سال ۹۴ در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است.

عباسیون افزود: از طرف دیگر عده ای نیز آماده اند تا در صورتی که این بودجه پرداخت شود، آن را برای خرید دستگاه ها و تجهیزات پزشکی بگیرند و دیگر چیزی به پزشکان نمی رسد. در واقع تمام پول ها برای تجهیزات صرف می شود درحالی که به این میزان تجهیزات نیازی نیست.

اگر حقوق پرستاران پرداخت نشود دیگر داوطلبی برای پرستاری نخواهیم داشت

دبیر اجرایی سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: باید حقوق پرستاران هرچه زودتر اصلاح شود در غیر این صورت داوطلبی برای پرستاری نخواهیم داشت.

عباسیون افزود: تامین حقوق این گروه باید سرلوحه امور مسوولان این حوزه باشد تا بسیاری از مشکلات این بخش حل شود.

وی درمورد تعیین خط فقر پزشکان نیز گفت: خط فقر برای گروه های پزشکی که در تهران هستند، با احتساب هزینه های مطب داری، مالیات، دستمزد منشی و سایر افراد پنج میلیون تومان است.

سی و نهمین کنگره جامعه جراحان ایران از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور بیش از دو هزار جراح متخصص و همکاری بیش از ۲۰ انجمن تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، پرستاری و بیهوشی برگزار می شود.

۵۴۰ سخنران در این کنگره پنج روزه به ارایه آخرین دستاوردهای علمی این حوزه می پردازند همچنین ۳۲ مقاله در این کنگره ارایه می شود.

منبع : ايرنا

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *