بازدید این صفحه: 698

فوق تخصص بیماری های خونی: ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است

تيتر

سرطان،قابل درمان،پيشگيري از بيماري ،خبر،خبرجديد،اخبار روز دنيا،اخبارپزشكي،جديدترين هاي علم پزشكي،news,new news,good news,marizkhone,مريض خونه

امید مدیرامانی در حاشیه کنگره بین المللی خون در یاسوج با اشاره به افزایش بروز انواع سرطان در ایران، گفت: مسایل ژنتیکی، موقعیت جغرافیایی ، شرایط اکولوژیکی و عوارض ناشی از حشره کش ها و آفت کش ها از جمله عوامل دخیل در روند پرشتاب سرطان درکشور است.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر درمان قطعی سرطان و حذف این ذهنیت منفی که سرطان برابر با مرگ است، پیشگیری و درمان این بیماری را دارای چند مرحله دانست.

این فوق تخصص سرطان گفت: شناخت عوامل خطرزا و تهدید آفرین نخستین اقدام برای درمان و جلوگیری از رشد این بیماری است.

دکتر مدیرامانی تصریح کرد: شناخت عوامل اولیه در بروز بیماری، توان بخشی فرد و رعایت توصیه های پزشک از سایر مراحل در تشخیص، درمان و حتی ریشه کن کردن سرطان است.

وی از پیشرفت های قابل محسوس ایران در زمینه پیشگیری و درمان انواع سرطان ها در سال های اخیر نیز گفت: امروزه یکی از مهمترین راهبردهای اساسی در حوزه پزشکی و درمانی در دنیا موضوع پیشگیری از سرطان است.

دکتر امید امانی از ایجاد ۱۰ مرکز تحقیقاتی و جداسازی سلول ها در زمینه سرطان در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: از راهکارهای مهم در این راستا استفاده از پیوند سلول های بنیادین بویژه در پیوندهای ‘غیرخویشاوند’ و بانک های خونی ‘بند ناف’ است.

این استادیار دانشگاه و فوق تخصص بیماری های خونی گفت: سرطان ‘معده’ و ‘روده بزرگ’ در مردان و سرطان سینه در زنان شایع ترین سرطان ها در ایران هستند.

وی با بیان اینکه میانگین مبتلایان به سرطان خون در جهان حدود دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر است، افزود: هنوز آمار دقیقی از افراد مبتلا به سرطان در کشور بدست نیامده است.

کنگره چهار روزه بین المللی خون، بیماری ها و کاربردهای بالینی آن که از ۲۱ اردیبهشت در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد و با حضور بیش از ۶۰ انجمن و موسسه علمی و پزشکی از ۱۵ کشور جهان برگزار شد،روز پنجشنبه پایان یافت.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *