بازدید این صفحه: 1331

دیافراگم جلوگیری از بارداری

دیافراگم یکی از روش های پیشگیری از بارداری میباشد که اگر درست استفاده شود می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

دیافراگم یک کاسه گنبدی شکل ساخته شده از لاستیکی نازک و انعطاف پذیر است که روی دهانه رحم می‌نشیند.

دیافراگم چگونه کار می‌کند؟

دیافراگم با مسدود کردن دهانه رحم از ورود اسپرم‌ ها به رحم جلوگیری می نماید . برای محافظت اضافی، اسپرم‌ کش به داخل کاسه دیافراگم و در امتداد لبه‌های آن زده می‌شود . سپس دیافراگم را از طریق واژن به سمت بالا هل می‌دهند تا گردنه رحم را کامل بپوشاند.
دیافراگم را می‌توان تا ۶ ساعت قبل از داشتن رابطه جنسی در محل خود قرار داد . هنگام هر بار استفاده اسپرم‌ کش باید دوباره به دیافراگم زده شود . همچنین اگر ۳ ساعت از قرار دادن دیافراگم گذشته است، نیاز است که مقدار دیگری اسپرم کش به آن اضافه شود. بعد از رابطه جنسی، دیافراگم باید حداقل ۶ ساعت در جای خود باقی بماند (اما نباید بیش از ۲۴ ساعت طول انجامد). برای بیرون آوردن دیافراگم می‌توانید یک انگشت را در مهبل فرو برده و آن را بیرون بکشید.
دیافراگم پس از هر بار استفاده باید با محلول رقیقی از آب و صابون شسته شده، آب کشیده شود و در معرض هوا خشک شود؛ سپس می‌توانید آن را در بسته مخصوصش نگهداری کنید. نباید به آن پودر بچه بزنید و هرگز نباید آن را با مواد چربی مانند روغن معدنی، وازلین یا روغن بچه استفاده نمایید . این مواد می‌تواند لاستیک دیافراگم را شکننده کنند و به آن آسیب بزنند . سایر کرم‌های واژینال، از قبیل داروهای مخمر نیز می‌توانند به لاستیک دیافراگم آسیب بزنند .
دیافراگم باید هر ۲ سال یک بار تعویض شود. البته باید آن را به طور منظم برای یافتن سوراخ‌ها یا حفره‌ها بررسی کنید و در صورت نیاز آن را با دیافراگم جدید جایگزین نمایید.

اثربخشی دیافراگم تا چه میزان است؟

در طول دوره یک ساله، ۱۶ مورد از ۱۰۰ زوج معمولی که از دیافراگم به همراه اسپرم‌کش برای جلوگیری از بارداریاستفاده کرده بودند به صورت ناخواسته باردار شدند. به طور کلی، اینکه هر نوع از روش‌ های ضد بارداری تا چه میزان اثربخش است، به بسیاری از مسائل بستگی خواهد داشت . در مورد دیافراگم، برخی از مهم‌ترین چیزهایی که باید از آن‌ها مطمئن باشد، این است که به درستی و در هر بار مقاربت استفاده شده و به همراه آن اسپرم‌کُش مناسب نیز استفاده شود.
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *