بازدید این صفحه: 561

حاملگی و باروری زنان

حاملگی و باروری زنان

به خانم های دارای گروه خونی O گوش زد می شود زودتر به فکر بچه دار شدن باشند، اما محققان می گویند پیش از رسیدن  به چنین نتیجه ای، به  زمان و تحقیقات بیشتری و کامل تری  نیاز داریم.

این اولین تحقیقی است که نمایان می کند گروه خونی خانم ها می تواند بر  بارداری آن ها تأثیرداشته باشد.

پژوهشگران با مطالعه بر روی عده ای از بانوانی که برای حاملگی تحت درمان بودند به این نتیجه رسیدند که خانم هایی دارای گروه خونی O از نظر کمی و کیفی با تخمک های ضعیف تری روبرو هستند.

و در عین نا باوری  خانم های دارای گروه خونی A از نظر کمی و کیفی تخمک های بهتری را دارا بوده اند.

گروه های خونی O و A دو گروه خونی رایج در میان مردم انگلستان میباشد که حدود  ۴۴%  مردم دارای گروه خونی O  و حدود ۴۲ % دارای گروه خونی A می باشند.

دکتر ادوارد نجات از دانشگاه آلبرت انیشیتن  دانشگاه پزشکی نیویورک  می فرماید این تحقیقات بر روی دخترانی انجام شده که در برنامه های دانشگاه ییل تحت درمان باروری بودند.

افراد دارای گروه خونی A دارای آنتی ژن A هستند، پروتئینی در دیواره سلول که در افراد دارای گروه خونی O وجود ندارد.

عوامل موثر بر باروری زنان چیست؟

یکی از زمان های  شادی بخش در یک ازدواج موفق ، موقع  تصمیم گیری برای داشتن یک نوزاد است. اگر اقا و خانم هر دو سالم باشند، بارداری به راحتی و بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد.

یک بار در ۳۰ روز ماه، هورمون‌های زنانه ای که از غده هیپوفیز مغز ترشح می‌شود، تخمدان‌ها را وادار به  آزاد سازی یک یا دو تخمک می کند  که در صورت آزاد شدن دو تخمک، دو قلوهای غیر مشابه  شکل می گیرد. در صورت نامرتب بودن پریودها، شانس بارداری کاهش می‌یابد.

افزایش سن زنان نیز شانس باروری را کاهش می‌دهد.

نکاتی مهم برای افزایش شانس بارداری

زمان  بین دو پریود، فاصله ای است که حاملگی در آن صورت میگیرد. به سادگی می‌توانید این روزها را محاسبه کنید، یعنی از اغاز  یک پریود تا پریود بعدی.

اولین روز یعنی لکه بینی را هم یک روز محاسبه کنید. هر زنی ‌ممکن است یک شماره  را بیان کند. برای نمونه یک نفر عدد ۲۲ و دیگری عدد ۳۰ ، ولی معمولا طول این دوره ۲۱ تا ۳۵ روز است. هر عددی که به دست آمد، عدد ۱۴ را از آن کم کنید، عددی که به دست می‌آید روز تخمک گذاری است، چهار روز قبل و دو روز بعدش را در نظر بگیرید. این یک هفته، بهترین زمان برای باردار شدن است.

اسپرم می‌تواند در دستگاه تناسلی خانم‌ها حداکثر تا ۷۲ ساعت زنده بماند، بنابراین اغاز  تماس اگر در روزهای اول و در آن فرصت یک هفته ای باشد، شانس بارداری افزایش پیدا می‌کند. اگر همسران مشکلی به لحاظ پزشکی نداشته باشند و از نظر تماس زناشویی فعال باشند (حدود دو تا سه مرتبه در هفته)، در طول شش ماه اول با احتمال ۶۰ درصد بارداری اتفاق می‌افتد و با احتمال ۸۰ درصد در طی یک سال اول و ۹۰ درصد در طی ۱۸ ماه اول است.

در طول دوره تخمک گذاری درجه حرارت بدن خانم‌ها افزایش پیدا می‌کند. اگر درجه حرارت پایه بین ۵/۳۵ تا ۵/۳۶ باشد، در این صورت درجه حرارت بین ۱/۳۶ تا ۲/۳۷ زمان تخمک گذاری را نشان می‌دهد. البته این روش، همیشه هم دقیق نیست.

مصرف سیگار توسط زن ها، باعث تغییر در ترشحات محیط دهانه رحم می‌شود و ممکن است از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری کند و نیز احتمال سقط و نقایص مادرزادی را افزایش می‌دهد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *