بازدید این صفحه: 6661
بیمارستان مرتاض یزد

بیمارستان مرتاض یزد

ضض

بیمارستان مرتاض یزد

Mortaz Hospital-Yazd

Bimarestan Mortaz-Yazd

آدرس : يزد ،‌ خیابان آیت ا… کاشانی ، بیمارستان مرتاض

تلفن  : ۳۸۲۴۸۰۰۰  ۰۳۵

وب سايت : www.mortazhospital.ir

فکس:۳۸۲۴۹۰۰۳-۰۳۵

جهت ثبت گزارش خطا كليك نماييد

 

بیمارستان مرتاض

 

این بيمارستان که مجوز ساخت آن در سال ۱۳۶۸ از وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و سایر نهادهای مربوطه اخذ گردیده و در تاریخ۱۳۷۰/۷/۲ توسط زند ه یاد پروفسور عدل، کلنگ احداث آن را به زمین زدند. نقشه های این بیمارستان برگرفته از بیمارستان های اروپائی است که با تکنولوژی و مصالح متداول در ایران هماهنگ گردیده است.

در اين مركز درماني دو مسیر پله فرار که آنها نیز بتن آرمه میباشند، در پشت ساختمان جهت افزایش ایمنی احداث گردیده است که یکی از آنها تامین بخش های بستری و دیگری امنیت بخش های جراحی، زایمان و C.C.U و I.C.U را تضمین میکند.

بیمارستان مرتاض-یزد-خصوصی

بیمارستان مرتاض-یزد-خصوصی

ساختمان بیمارستان مرتاض در کنار یکی از خیابا نهای اصلی و مهم شهر یزد بنا شده است که این امر از دید کلی دسترسی به خدمات این مجموعه را برای شهروندان یزدی آسان کرده است و همچنین نزدیکی نسبی به مرکز شهر باعث گردیده است تا برای افراد غیربومی نیز مکان مناسبی باشد. این ساختمان که مجوز ساخت آن در سال ۱۳۶۸ از وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و سایر نهادهای مربوطه اخذ گردیده و در تاریخ۱۳۷۰/۷/۲  توسط زند ه یاد پروفسور عدل، کلنگ احداث آن را به زمین زدند. ساختمان این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی ۱۶۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه )زیرزمین، همکف و طبقات اول، دوم و سوم( با زیربنای ۱۶۰۰۰ متر مربع بنا گردیده است. نقشه های این بیمارستان برگرفته از بیمارستان های اروپائی است که با تکنولوژی و مصالح متداول در ایران هماهنگ گردیده است و توسط مشاورین گروه ۴ در تهران که یکی از گروه های برجسته و سرشناس در امر ساخت بیمارستان در سطح کشور م یباشد، تهیه و ترسیم کردند. اسکلت این بنا به صورت بتن آرمه اجرا گردیده است و با طراحی ویژه ای که مدنظر قرار گرفته است، کل ساختمان در مقابل زلزله ایمن گردیده است و همچنین به خاطر ساختار بتنی، سازه این ساختمان از طول عمر بالایی برخوردار خواهد بود و در مقابل حریق پایداری زیادی خواهد داشت که این ویژگی ها بیانگر اهمیت و کیفیت بالای طراحی و اجرای این ساختمان است. فونداسیون های بتنی این ساختمان روی خا کهای کوبید هشده و تقریبا در عمق ۵ متری زمین اجرا گردیده است و ستو نهای بتنی در فاصل ههای ۶ متری روی این فونداسیو نها قرار گرفته اند و تمام بار ساختمان را تحمل میکنند. دو مسیر پله فرار که آنها نیز بتن آرمه میباشند، در پشت ساختمان جهت افزایش ایمنی احداث گردیده است که یکی از آنها تامین بخش های بستری و دیگری امنیت بخش  های جراحی، زایمان و C.C.U و I.C.U را تضمین میکند.

بیمارستان مرتاض-یزد-خصوصی

بیمارستان مرتاض-یزد-خصوصی

در طراحی کلی ساختمان استفاده مناسب از نور طبیعی مدنظر قرار گرفته، به نحوی که اتاق های بستری عموما در ضلع شرقی و جنوب شرقی ساختمان قرار گرفته است تا بیماران حداکثر استفاده از نور خورشید را داشته باشند و ضمنا به کمک شیشه های رفلکس از تابش شدید و خیره کننده نور خورشید جلوگیری شده است. در تزئینات خارجی ساختمان ترکیبی از آجر و سرامیک به کار گرفته شده است تا هماهنگی مناسبی با بافت شهری و اقلیم و معماری یزد داشته باشد و بدین وسیله نمایی دلنشین برای بینندگان فراهم شده است. در تزئینات داخلی ساختمان نیز تلاش شده است تا مصالح مرغوب انتخاب گردد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *