بازدید این صفحه: 13042
مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

درگذشت مسعود كيمياگر یکی از بهترین متخصصان تغذیه

 

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر صبح امروز با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم از مقابل دانشکده تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور تشییع و بعد از آیین تدفین در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور دکتر سید محمود طباطبایی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، دکترعلیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی و جمع زیادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شد.

استاد کیمیاگر یکی از اساتید فرهیخته دانشگاه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و درمان بیماران در حوزه علم تغذیه بود.

این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز یکشنبه هفتم تیرماه در سن ۷۱ سالگی پس از طی یک دوره مبارزه با بیماری سرطان دعوت حق را لبیک گفت.

وی سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد، تحصیلات خود در مقطع لیسانس علوم غذایی و تغذیه را از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فوق لیسانس علوم غذایی و تغذیه و دکترای تخصصی علوم تغذیه را از دانشگاه ایالتی ردآیلند آمریکا اخذ کرد.

استاد فقید از سال ۱۳۵۴ بلافاصله پس از اخذ مدرک دکترا از دانشگاه ایالتی رد ایلند امریکا و مراجعت به ایران؛ بعنوان عضو هیات علمی گروه تغذیه انسانی در دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به کار شد و در طول سالیان خدمت خود مسوولیت های مختلفی را عهده دار بود.

وی با توجه به اهمیت و نقش مهم غذای سالم و تغذیه صحیح در سلامت افراد جامعه، همواره در تلاش برای بهبود سبک زندگی و ترویج تغذیه سالم در جامعه بود.

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگرو یادبود این استاد فرهیخته ساعت ۱۸ روز چهارشنبه (۱۰ تیرماه) در مسجد جامع شهرک قدس واقع در میدان صنعت برگزار خواهد شد.

سید مسعود کیمیاگر

سید مسعود کیمیاگر یکی از متخصصان تغذیه و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح روز يكشنبه ۷ تير درگذشت.

وی در سن ۷۱ سالگی و به علت بيماري سرطان جان به جان آفرين تسليم كرد و مراسمتشييع مرحوم مسعود كيمياگر  ایشان امروز ساعت ۸:۳۰  از مقابل محل انستیتو تغذیه ایران صورت گرفت.

کیمیاگر متولد ۱۳۲۳ در تهران بود و تحصیلات خود را در مقطع دکترای تخصصی علوم تغذیه و فوق لیسانس علوم غذایی و تغذیه از دانشگاه ایالتی ردآیلند آمریکا و لیسانس علوم غذایی و تغذیه را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده بود.

اكثريت مردم او را به واسطه حضور در برنامه های خانواده وزارت بهداشت و اطلاعات کامل او درباره مسایل بهبود تغذیه می شناسند.

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

 جوايز و افتخارات:

بهترين مقاله/ دومین كنگره اندوكرينولوژی اروپا/ يوگسلاوي(۱۹۹۰)؛ استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(۱۳۷۳)؛ عضو هيئت علمي نمونه كشور/ جشنواره رازی(۱۳۷۴)؛  رتبه دوم تحقيقات كاربردي/ جشنواره خوارزمي(۱۳۷۶)

سوابق علمی و اجرایی دكتر مسعود كيمياگر به شرح زیر است:

مسئول کمیته تغذیه شورای غذا و تغذیه کشور

 

مسئول گروه تغذیه مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی وزارت بهداشت
مشاور تغذیه برنامه جهانی غذا (WFP) در تهران
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور
مدیر گروه رشته تغذیه انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مشاور سازمان بهداشت جهانی
رئیس مرکز همکاری با سازمان بهداشت جهانی در تهران
متخصص تغذیهWhite Plains Center for Nursing Care در نیویورک
سر دبیر مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران
عضو: هیئت ممئحنه و ارزشیابی رشته تغذیه وزارت بهداشت؛ کمیته کشوری دیابت؛ انجمن تغذیه ایران؛ انجمن تغذیه آمریکا؛ تیم ملی طرح ریزی استراتژی تغذیه ملی؛ عضوهیئت تحریریه مجلات: پژوهش در پزشکی؛ پژوهنده
از اين استاد گرانقدر ۳ جلد کتاب، ۸۵ مقاله به زبان فارسی و ۴۲ مقاله به زبان انگلیسی به یادگار مانده است.
 مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

مراسم تشييع مرحوم مسعود كيمياگر

ضمن تسلیت به خانواده محترم ايشان، استادان، محققان، دانشجویان و همکاران گرامی یشان، از خداوند بزرگ برای وی رحمت و رضوان و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسئلت می‌نمایم.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *