بازدید این صفحه: 720

کمبود ۵ هزار تخت بیمارستانی در حومه تهران

وزیر بهداشت در سفر به شهر ری عنوان کرد:

  کمبود ۵ هزار تخت بیمارستانی در حومه تهران/ لزوم توجه تامین اجتماعی به نیازهای قشر کارگری ساکن در اطراف تهران

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در  سفر به شهر ری، از کمبود ۵ هزار تخت بیمارستانی در حومه شهر تهران خبر داد و خواهان اهتمام بیشتر سازمان تامین اجتماعی در تامین بخشی از نیازهای درمانی بیمه شدگان این سازمان بویژه قشرهای کارگری ساکن در شهرستانهای تهران شد.

به گزارش وب‌دا؛ دکتر سيدحسن هاشمي در بازديد از منطقه شهر ري تهران ابتدا به مركز بهداشتي درماني آزادگان رفت و از امكانات و تجهيزات اين مركز بازديد كرد.

وزير بهداشت در بازديد از اين مركز پيگير گسترش اين مركز و دسترسي بيشتر این منطقه به خدمات بهداشتی درمانی شده و با همراهی فرمانداری ری برای ارتقا مرکز به پرسنل قول مساعد داد.

بازدید وزیر از مرکز اورژانس

گفتني است مركز اورژانس پايگاه‌هاي جنوب تهران در اين مركز مستقر است و در آن ۳۴ پايگاه با ۳۴۰ نيروي انساني ماهانه حدود ۱۰ هزار ماموريت اورژانسي انجام مي‌دهند.

وزير بهداشت در ادامه بازديد از مراكز بهداشتي شهر ري به مركز بهداشتي درماني شهيد يغمايي رفت ، در اين مركز واحدهاي بهداشت خانواده، دندانپزشكي، بيماري‌هاي غيرواگير و به ويژه ديابت و چاقي، بيماري‌هاي سالمندان و بهداشت محيط مستقر هستند.

دكتر هاشمي همچنین از واحد واكسيناسيون اين مركز، نحوه نگهداری و واکسیناسیون به ویژه واکسن پنج گانه( پنتاوالان) بازديد كرد .

لزوم ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم در نوبت بعدازظهر

وزير بهداشت در بازديد از بخش دندانپزشكي اين مركز تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که خدمات دندانپزشكي در نوبت بعدازظهر نيز به مردم منطقه ارائه شود.

دكتر هاشمي همچنين در بازديد از بخش ديابت اين مركز در جريان مشكلات پرسنل اين واحد قرار گرفت و قول همكاري و مساعدت در زمينه‌هاي لازم را داد.

بيمارستان فيروزآبادي شهر ري مركز ديگري بود كه وزير بهداشت از آن بازديد كرد و با کارکنان بخش‌هاي CCU، اتاق عمل، اطفال، جراحي، ICU، NICU گفتگو کرد.

دكتر هاشمي همچنين از بيمارستان هفتم تير شهر ري بازديد كرد و به بخش‌هاي CPR, ICU (احياء قلبي و ريوي)، تروما، راديولوژي، پانسمان و سرپايي، آزمايشگاه و سونوگرافي سر زد.

عیادت وزیر بهداشت از بیماران بیمارستان هفتم تیر

وزير بهداشت در بيمارستان هفتم تير علاوه بر پيگيري مشكلات پرسنل بر سر بالين بيماران بخش های مختلف حاضر شد و براي آنها آرزوي سلامتي كرد.

گفتنی است در این بازدید يكي از نكات مثبت و مورد تائيد رئيس و پرسنل بيمارستان هفتم تير اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت ارتقا هتلينگ بيمارستان بود كه در اين زمينه، از وزير بهداشت قدردانی شد.

دكتر هاشمي در جمع خبرنگاران در اين بيمارستان گفت: دولت در كنار خيرين و بخش خصوصي مي‌تواند مشكلات بخش سلامت كشور را حل کند.

طرح های سلامت را نمی توان معطل تخصیص اعتبار گذاشت

وزير بهداشت تاكيد كرد: نمي‌توان طرح‌هاي مربوط به بخش سلامت را معطل گذاشت و بايد همانند روندي كه در دنيا پيش گرفته شده است فرصت مشاركت بخش خصوصي را افزايش دهيم و تسهيلات لازم مانند در اختيار گذاشتن زمين و تضمين خريد خدمت با سود منطقي را به آنها ارائه کنیم.

دكتر هاشمي همچنين از كمبود تخت‌هاي بيمارستاني در حومه شهر تهران ابراز نگراني كرد و گفت: حدود ۵ هزار تخت تنها در حومه شهر تهران مورد نياز است.

وي تصريح كرد: اورژانس تابلو كار ماست و پرسنل آن مانند پرستاران و پزشكان از وضعيت موجود رضايت نسبي دارند .

لزوم تکمیل ساختمان بیمارستان فیروزآبادی

وزير بهداشت همچنين يادآور شد: اميدوارم تخت‌هاي بيمارستاني و اتاق عمل توسعه يابد، همچنين در بيمارستان فيروزآبادي مشكلات مربوط به اورژانس و تخت بيمارستاني بيش از بيمارستان هفتم تير است و بهترين گزينه‌ها تكميل ساختمان جديد بيمارستان فيروزآبادي است كه تنها ۱۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

دكتر هاشمي همچنين در جمع خبرنگاران يادآور شد: به دليل اينكه اكثر شهرهاي اطراف تهران، قشرهاي كارگري را در خود جای داده است ضروري است كه سازمان تامين اجتماعي اعتبارات لازم را در جهت احداث مراكز بهداشتي و ساخت بيمارستان در اين شهرها اختصاص دهد.

دكتر هاشمي در پايان تأكيد كرد: بايد زمينه ای را فراهم كنيم تا سرمايه‌گذاران بتوانند مشاركت موثري در بخش بهداشت و درمان داشته باشند ضمن اينكه بنده گزارش اين سفر را به رئيس جمهور و اعضاي هيات وزيران مي‌دهم تا راهكارهاي حل مشكلات در نظر گرفته شود.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *