بازدید این صفحه: 391

حساسیت یا آلرژی

حساسیت یا آلرژی در کودکان

 

انگیزش یا آلرژی، حالتی است که دستگاه ایمنی کودک بسته به سازه‌های گوناگون (پیرامون، خوراک و دارو) واکنش غیرمعمولی به وجود می‌آورد. برآمد این واکنش غیرمعمول، به وجود آدمن نشانه‌ها گوناگون انگیزش است، اگر در خانواده انگیزش و آلرژی وجود داشته باشد، آسیب اینکه کودک در این خانواده دچار انگیزش شود بسیار است.

 

چگونه کودک دچار آلرژی می‌شود؟

 

دستگاه ایمنی هر کودکی به‌طور طبیعی بسته به سازه‌های گوناگون مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها و کفک‌ها ساختن پادتن می‌کند. در برخی از کودکان در برخورد با سازه‌هایی مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، حشرات، گردوغبار خانه، گرده گیاهان، خوراک‌ها، مواد شیمیایی، گزش حشرات و سرانجام داروها، نخست واکنش طبیعی نشان می‌دهند، ولی در برخوردهای پس‌ازآن واکنش‌های غیرطبیعی تند و تندوتیز به‌صورت پیدایش دانه‌هایی در پوست تن، خارش گلو، گرفتگی یا آبریزش از بینی، سرفه، نفس‌تنگی و خس‌خس، بی‌حالی، دردهای شکمی، بالا آوردن و بالا آوردن و حتی شکم‌روش نشان می‌دهند.

 

درمان:

 

پدر و مادر باید کوشش کنند تا سازه‌هایی که موجب حساسیت و آلرژی در کودک می‌شوند مانند حشرات که بیشتر در گردوغبار داخل خانه و در تشک، قالی، میز و صندلی خانه وجود دارند و پس از جدا شدن از یاخته‌های پوست تن آدم، خوراک و رشد و تکثیر می‌یابند، شناسایی کنند؛ که از این حشرات به‌طور همیشه ذرات ریزی دفع می‌شود که موجب نشانه‌ها آلرژی می‌گردد؛ بنابراین از میان بردن گردوخاک پیرامون اتاق‌خواب کودک و به کار بردن حشره‌کش‌ها، به کاهش و اگرچه از میان بردن آلرژی یاری می‌کند. پدر و مادر باید کوشش کند که کودک را از برخورد با سازه‌های بیرون خانه و پیرامونی نیز دورنگه دارد. پزشک، به فراخور نوع آلرژی، داروهای آنتی‌هیستامین و داروهای کورتیکواستروئید تجویز می‌نماید.

 

منبع: من و کودک من، دکتر جواد فیض
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *