بازدید این صفحه: 1095

ترس از حمام کردن در نوزادان

ترس از حمام کردن در نوزادان 

برخی از نوزادان از حمام می‌ترسند و برخی از آن‌ها حتی ایستادگی می کنند. در چنین حالتی باید حمام کردن کودک را متوقف نمایید و کودک را با روش تن شویه تمیزنمایید و بعد از یکی دو ماه او را حمام نمایید.

اگر کودک حتی از شستن دستش ترس دارد و متنفر است، باید ظرف آبی را در آشپزخانه آماده نمایید و کودک را تشویق نمایید که دستش را در آب ظرف بزند یا با لیوانی آب را داخل ظرف بریزد تا کودک به تدریج با آب آشنا گردد و ترس او از بین برود.

اگر کودک از آب ترس دارد ولی قادر است سر خود را بالا نگه دارد، او را روی تخت خود بخوابانید، چشم و صورت او را با پارچه یا گلوله های پنبه مرطوب تمیز نمایید. سپس سر او را با ابری که با آب و صابون مرطوب شده است بشویید و با حوله ای خشک نمایید. بعد او را روی زانوی خود بنشانید و لباسش را درآورید و تکه ابری را که به آب و صابون آغشته شده است آماده کنید و گردن او را بشویید.

سپس ابر را فشار دهید و با آب تمیز تر کنید و آب صابون ها را از گردن او پاک نمایید. پس از آن به همان ترتیب، سطح  شکم او را بشویید و بازوهای او را بالا ببرید و زیر بغل او را کاملا بشویید.

سپس او را به جلو خم کنید و مانند قبل، پشت او را با اسفنج بشویید و تمییز کنید و بالاخره تمام گردن و قسمت های شکم و پشت او را با حوله نرم خشک نمایید و زیرپیراهن او را بپوشانید.

بعد لباس های پایین تنه را از تن کودک خارج کنید و پاها و ران های او را مانند قبل بشویید و بالاخره در آخرین قسمت، کهنه یا پوشک او را از باسن او دور کنید و ناحیه تناسلی و در آخر باسن او را مانند قسمت های قبل بشویید تمیز کنید و لباس های او را بپوشانید.

منبع: جواد فیض، من و کودک منانتشارات امیرکبیر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *