بازدید این صفحه: 291
,مريض خونه86532,درمان بيماري,بيماري ,بيماري ها,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,آسم,درمان اسم,بيماري اسم,ماست سل ها,

پیگیری قتل پزشک اردبیلی توسط وزیر بهداشت

پیگیری قتل پزشک اردبیلی توسط وزیر بهداشت 

جانشین وزیر بهداشت گفت: موضوع درگذشت پزشک متعهد اردبیلی را با دستور شخص وزیر بهداشت از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

در پی سوء قصد منجر به درگذشت دکتر اصغر پیرزاده کارشناس داخلی و فوق تخصص خون و سرطان در اردبیل، دکتر ایرج حریرچی جانشین وزیر بهداشت ضمن ابراز تأسف از این رخداد ناگوار اظهار داشت: از حوالی ظهر امروز پس از آگاهی از این رخداد وزیر بهداشت شخصاً پیگیر موضوع بوده‌اند.

وی افزون بر تسلیت به خانواده این پزشک اردبیلی به‌ویژه برادر وی (ریاست دانشکده پزشکی اردبیل) و مردم این استان اعلام کرد: وزارت بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد رخداد، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

حریرچی، افزون بر ابراز تأسف از این رخداد تلخ از انجمن پزشکی و رسانه‌ها درخواست کرد تا روشن شدن ابعاد موضوع  از سوی مراجع ذیصلاح از هرگونه گمانه‌زنی پرهیز کنند.

نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی

به دنبال وقوع این رخداد تلخ، دکتر علی رضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به دادستان کل و فرمانده نیروی انتظامی، خواستار پیگیری قتل پزشک اردبیلی شد.

در این نامه آمده است: ضرب‌وجرح دردناک و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه که مورد وثوق ویژه انجمن پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود جامه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی ژرف فروبرده و عواطف مردم بزرگوار اردبیل را جریحه‌دار کرده است. با توجه به موج فزاینده جوش و خروش و نگرانی و کدورت خاطر انجمن پزشکی استان و با بزرگواری به اهمیت و حساسیت این مسئله خواهشمند است دستور فرمایید رسیدگی به این موضوع به‌طور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

انجمن پزشکی استان و کشور چشم به راه اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل این رخداد دل‌خراش خواهند بود.

در این نامه آمده است: امنیت شغلی انجمن پزشکی از ضروریات مبرم برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه تندرستی است و هرگونه آسیب به چنین جایگاه با ارزشی به‌شدت محکوم و سزاوار انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

بر پایهٔ آنچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرده است، دکتر اصغر پیرزاده ظهر پنج شنبه برای عیادت از بیمارش به خانه او می‌رود که به دست همراه نوجوان بیمار به ضرب چاقو مجروح می‌شود که اقدامات و تلاش تیم درمانی بیمارستان فاطمی اردبیل نیز نتیجه نمی‌دهد و این پزشک، جان خود را از دست می‌دهد.

منبع : پايگاه خبری تحليلی فرارو
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *