بازدید این صفحه: 185

دستگاه سولاریوم مورد تایید نیست

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: دستگاه های سولاریوم مورد تایید ما نیست و هیچ مجوزی برای ورود آنها صادر نکرده ایم.

مهندس علیرضا سلیمانی با بیان اینکه چند سالی است که با ورود تکنولوژی های نوین، برنزه کردن پوست با دستگاه‌های سولاریوم وارد زندگی مردم به خصوص برخی زنان شده است  اظهار داشت: بیشتر تجهیزات لاغری و زیبایی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.

وی در مورد دستگاه های سولاریوم(برنزه کردن پوست) که پرتوهای (UV) از خود منتشر می کنند، اظهار داشت: این دستگاه ها که بیشتر در آرایشگاه ها استفاده می شود مطلقا مورد تایید ما نیست و هیچ  مجوز ورود قانونی تا به امروز صادر نشده است و در نتیجه استفاده از این وسایل قابلیت پیگرد دارد.

سلیمانی اظهار داشت: مراجع ذی صلاح نیز باید نظارت های جدی در این زمینه داشته باشند و اگر در آرایشگاه ها استفاده می شود و گزارش هایی نیز در این زمینه رسیده است باید برخورد شود و با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه ها باعث سرطان می شود و عوارض جبران ناپذیری را ایجاد می کند، لزوم برخورد را چند برابر می کند.

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: مراکزی که از این دستگاه ها استفاده می کنند مجوزی را از صنف مربوطه خود دارند که بازرسان اصناف مربوطه باید در نظارت های خود برخوردهای جدی داشته باشند.

سلیمانی با درخواست از اصناف خاطر نشان کرد: اصنافی که مجوز این مراکز را می دهند در بازرسی های خود اگر مشاهده می کنند که وسیله ای کاربرد پزشکی دارد دقت کنند که آیا وسایلی که استفاده می شود و کاربرد پزشکی دارد آیا مجوز واردات یا تولید دارند یا خیر.

.

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *