بازدید این صفحه: 354

بررسی و چکاپ پیش از تولد نوزاد

اولین آزمایشی که ممکن است فرد انجام دهد برای آن که ببیند باردار است در خانه می باشد. پس از آن که متوجه شدید باردار هستید، باید مجموعه ای از آزمایشات را انجام دهید

بررسی و چکاپ پیش از تولد نوزاد
آزمایش بارداری در خانه

اگر شما فکر می کنید که ممکن است باردار باشید، بلافاصله پس از آن که دیگر قاعده نمی شوید، می توانید از آزمایش بارداری در خانه استفاده کنید.

بارداری در هفته هایی از اولین روز آخرین قاعدگی اندازه گیری می شود. روش های متعددی وجود دارد که بتوان سن بارداری را متوجه شد.

آزمون ها و بررسی ها پس از آن که شما متوجه شدید که باردار هستید:

به  مجرد این که شما باردار می شوید، با پزشک خود قراری را هماهنگ کنید. اولین ویزیت پیش از تولد شما شامل اطلاعاتی خواهد بود که برای بررسی هر  نوع مشکلی در طی روند بارداری لازم می باشد.

مراقبت  مناسب در طی بارداری شامل معاینات پیش از بارداری منظم است. در هر ویزیت پیش از بارداری، شما وزن خواهید شد، و شکم شما اندازه گیری می شود و فشار خون و ادرار شما بررسی می شود.

در زمان های متفاوتی در بارداری شما، ممکن است معاینات اضافی برای شما انجام شود. برخی موارد بررسی معمول هستند، ولی سایر موارد تنها زمانی انجام می شود که شما خواهان آن ها باشید، وقتی که به مشکلی شک می کنید و یا اگر عوامل خطری وجود داشته باشد.

  • اولین ویزیت پیش از بارداری شما شامل تاریخچه ی بهداشتی، معاینه ی بالینی و آزمایشات خون و ادرار است.
  • معاینات مربوط به ۳ ماهه ی اول و آزمایشات اولین ۳ ماهه بارداری ممکن است شامل سونوگرافی جنینی باشد که از امواج صوتی منعکس شده برای ایجاد تصاویری از جنین و جفت استفاده می کند.
  • معاینات و آزمون های مربوط به ۳ ماهه ی دوم بارداری ممکن است شامل سونوگرافی از جنین و مانیتورینگ قلب جنین باشد. در اواخر ۳ ماهه ی دوم بارداری، ممکن است آزمون غربالگری قند خوراکی برای بررسی احتمال وجود دیابت بارداری انجام شود. اگر شما گروه خونی RH  منفی دارید، ممکن است  آزمون غربالگری آنتی بادی برای شما انجام شود و ایمونوگلوبین RH به شما تزریق شود. آزمون های غربالگری به پزشک شما کمک می کند تا پیش از آن که علائم ظاهر شود متوجه بیماری خاصی شود.
  • معاینات و آزمایشات ۳ ماهه ی سوم بارداری ممکن است شامل سونوگرافی جنینی، غربالگری هپاتیت B، و غربالگری استرپ گروه B باشد. 

منبع : noskhe

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *