بازدید این صفحه: 386
,مريض خونه,درمانگاه,مراکز درماني ,بيمارستان,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,ادرس بيمارستان,بيمارستانه,سردخانه,داروخانه,ادرس بيمارستان,تلفن بيمارستان,مشخصات بيمارستان,تاريخچه ي بيمارستان

بیمارستان ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که کار دولت نباید ساخت و ساز بیمارستان و خرید تجهیزات باشد، گفت: اینکه برخی می گویند واگذاری بیمارستان ها به بخش خصوصی امکان پذیر نیست را نمی پذیرم.

دکتر سید حسن هاشمی روز یکشنبه در هفتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی گفت: بیش از ۵۰ درصد پرسنل وزارت بهداشت یعنی حدود ۲۰۰ هزار نفر در ۵۷۰ بیمارستان دولتی مشغول به کار هستند که نشان گر اهمیت برگزاری چنین همایشی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این همایش علاوه بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران داخلی، از وجود میهمانان خارجی به منظور انتقال تجارب بین المللی در قالب کارگاه می توان استفاده های زیادی کرد.

هاشمی با بیان اینکه در همایش های بین المللی، پرهزینه ترین کارگاه ها مربوط به حوزه مدیریت بیمارستانی است افزود: امیدوارم تدبیری اتخاذ شود تا دبیرخانه این همایش علاوه بر عدم اکتفا به برگزاری همایش بصورت سالیانه، بتواند به صورت دائمی فعالیت کند تا مدیران بیمارستانی توانمندتر از قبل شوند.

وزیر بهداشت خطاب به مدیران و مسوولان بیمارستان ها گفت: به شما خسته نباشید می گویم چرا که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانستید علاوه بر ایجاد رضایتمندی در مردم، به آنها احترام بگذارید و دسترسی بیماران به خدمات درمانی را بیش از پیش فراهم کردید و اطمینان داشته باشید که این طرح با قوت به کار خود ادامه می دهد و تا پایان دولت ،دیگر حلقه های این طرح نیز اجرا خواهد شد.

هاشمی با تأکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت طرحی بزرگ و در اولویت دولت یازدهم است افزود: نباید اجازه دهیم برخی افراد این طرح را وارد حاشیه کنند و همواره باید مراقب باشیم که این طرح در مسیر اهداف خود یعنی کاهش پرداختی از جیب مردم، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش دسترسی مردم حرکت کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کار دولت نباید ساخت و ساز بیمارستان و خرید تجهیزات باشد و روسای دانشگاه ها و مدیران ارشد نیز نباید فعالیت های خود را برای این امور متمرکز کنند.

هاشمی ادامه داد: وظیفه اصلی وزارت بهداشت، نظارت، سیاست گذاری و ارتقای کیفیت خدمات است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان ها می توانند از طریق هیئت امنا اداره شوند خاطر نشان کرد: بیمارستان قبل از اینکه یک واحد خدماتی باشد یک واحد زنده و پویا است و اداره کنندگان آن باید با حوزه اقتصادی و تجارب بین المللی آشنا باشند.

هاشمی گفت: اینکه برخی می گویند واگذاری بیمارستان ها به بخش خصوصی امکان پذیر نیست را نمی پذیرم چرا که ما در حوزه بهداشت برای ارائه خدمات به ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین شهری، حتی ۱ نفر را استخدام نکردیم و از بخش خصوصی خرید خدمت کردیم.

وزیر بهداشت، متقاعد کردن مدیران ستادی به واگذاری خدمات حوزه سلامت به بخش خصوصی را امری امکان پذیر اما زمان بر دانست و گفت: اگر اداره بیمارستان ها هیات امنایی شود، استخدام نیروی انسانی، خرید تجهیزات، توسعه و مرمت بیمارستان و همچنین سیاست گذاری برای بخش های داخلی هر بیمارستان بر عهده هیئت امنا است اما ممکن است در گردش مالی مشکلاتی ایجاد شود.

هاشمی با اشاره به زیان ده بودن بیمارستان ها در شرایط حاضر گفت: با وجود تغییر و اصلاح تعرفه ها کماکان تراز بیمارستان ها منفی است  و هزینه و درآمد آنها مساوی هم نیست بنابراین لازم است تا دولت، مجلس و سیاست گذاران، تصمیماتی را که در حوزه هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و راه آهن  در جهت واگذاری به بخش خصوصی گرفتند برای بخش سلامت نیز تصمیماتی اخذ کنند تا دولت خرید خدمت کند.

وی افزود: لازم است تا مانند دیگر حوزه ها، در حوزه سلامت قیمت تمام شده خدمات مشخص شود و سود تسهیلات و  سرمایه گذاری آن نیز به همراه برگشت سرمایه از سوی دولت تضمین شود تا بخض خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه سلامت ترغیب شود.

هاشمی به کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور اشاره و تاکید کرد: ظرفیت و توان دولت برای ایجاد تخت بیمارستانی سالانه ۲ هزار تخت است و با این شرایط، ۴۰ سال زمان خواهد برد تا کمبود های امروز تخت بیمارستانی کشور از طریق مشارکت دولت برطرف شود بنابراین لازم است تا ساز و کار ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت تعریف شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه در گام سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعرفه ها اصلاح شد و بین ۳ تا ۵ سال زمان خواهد برد تا تعرفه ها به میزان واقعی برسند و لازم است تا دولت و مجلس منابع پایداری را تعریف کنند و با داشتن بیمه ها و تجمیع منابع مختلف و همچنین خرید خدمت از بخش خصوصی می توان شاهد ارتقای کیفیت خدمات و بهروه وری بود.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد دانسته یا ندانسته، حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری آن  را تهدیدی بزرگ می دانند اما باید توجه داشت که بخش خصوصی با آن بخش خصوصی که مد نظر آنهاست متفاوت است و آن چیزی که مورد نظر ما قرار دارد این است که بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، دولت برگشت سرمایه را تضمین کند و بیمه ها نیز خدمات حوزه سلامت را به طور کامل پوشش دهند.

وزیر بهداشت بر لزوم مدیریت منابع در مدیریت بیمارستان ها تأکید کرد و گفت: به عنوان نمونه نمی توان یک متخصص زنان یا طب اورژانس را به اجبار در بخش نگه داشت و علاوه بر مسایل مالی وجود مدیریت صحیح برای اداره امور بیمارستانی ضروری است.

هاشمی از اورژانس به عنوان پیشانی خدمت و تابلوی کار بیمارستان ها یاد کرد و بر ضرورت به کارگیری بهترین تجهیزات، پرستاران و نیروی انسانی در این بخش تأکید کرد.

وزیر بهداشت خطاب به مدیران و مسوولان بیمارستانی گفت: شغل شما یکی از بهترین شغل ها است زیرا مردم دردمند به عنوان ملجأ به شما مراجعه می کنند و خدمت به مردم جزء بهترین عبادت ها است.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به نزدیکی روز ولادت ابوعلی سینا، پیشاپیش روز پزشک را تبریک می گویم و اطمینان دارم که مردم قدردان جامعه پزشکی بوده و هستند.

منبع : مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *