بازدید این صفحه: 272
بيمارستان وليعصر-قزوين-شهرستان آبيك -لیست بیمارستانهای استان قزوین

مرگ زودرس ۱۷ کودک زیر پنج سال بر اثر سهل انگاری والدین

کارشناس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: سهل انگاری والدین باعث مرگ زودرس ۱۷ کودک زیر پنج سال در طی یک سال گذشته در این استان شده است.

مریم دادجو اظهارکرد: این کودکان بین یک تا ۵۹ ماهه استان براثر خفگی، تصادف، مسمومیت ناشی از مواد مخدر، سقوط از بلندی و سایر حوادث روزمره جانشان را از دست دادند.
وی اضافه کرد: طبق بررسی ها استان در مرگ زودرس ناشی از سهل انگاری والدین در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را در یکسال گذشته کسب کرد.
وی بدون ارایه آمار معلولیت تعدادی از کودکان زیر یکسال این استان براثر این حوادث خواستار آن شد والدین بیشتر مواظب فرزندان خود باشند.
به گفته وی آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ناشی از حوادث در این استان با اطلاع رسانی به والدین رو به کاهش نهاده و بررسی اولیه در سالجاری نشان از کاهش نسبی دارد.
دادجو خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی انجام شده بیشترین مرگ ناشی از حوادث مربوط به کودکان زیر پنج سال استان در شهرستان های مرزی راز و جرگلان و مانه و سملقان رخ داده است.
این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می گوید: کودکان زیر پنج سال به نسبت سایر گروه های سنی بیشتر در معرض خطر حوادث قرار دارند و باید والدین مسایل ایمنی خارج از خانه در خصوص این کودکان به خصوص نظارت بیشتر را مورد توجه قرار دهند.
استان خراسان شمالی ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۲ شهر و ۸۰۰ روستا سکونت دارند و نرخ رشد جمعیت در این استان نیز کمتر از میانگین کشوری است.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *