بازدید این صفحه: 386

به حسادت بین کودکانتان دامن نزنید،آنها می خواهند دیده شوند

حسادت در میان فرزندان

گاهی اوقات والدین رفتارهای عجیبی از فرزندان خود می بینند که از یک طرف آنها را بهت زده می کند واز طرف دیگر نگران.

دختری که تا دیروز از تاریکی یا تنها خوابیدن در اتاق خودش نمی ترسید،حالا دچار ترس و اضطراب می شود ومدام همراهی والدینش را می طلبد.پسری که همیشه آرام و مطیع بود،به طور ناگهانی خشن می شود وبا اعمال پرخاشگرانه ای مثل در را محکم بهم زدن ویا پرت کردن وسایلش در برابر خواسته های پدر ومادرش،عکس العمل نشان می دهد .اگر در رفتار فرزندتان کمی دقت نمایید وبه یقین برسید که او فقط وانمود به ترسیدن می کند ،کم کم به این نتیجه خواهید رسید که کودک شما تنها به دنبال جلب توجه تان است.زمانی که کودک یا نوجوان احساس کند که دیده نمی شوند،رفتارشان را کمی تغییر می دهند تا دوباره به چشم دیگران بیایند،اما چرا دختر وپسر شما باید ناگهان چنین فکری کنند؟

.

به حسادت بین کودکانتان دامن نزنید،آنها می خواهند دیده شوند--jealousy among children--حسادت در میان فرزندان-مریض خونه1

.
حس حسادت می تواند ریشه بسیاری از این رفتارها باشد.وقتی شما صاحب فرزند جدیدی می شوید واو مدام در آغوشتان است،ناخودآگاه فرزند اول تان احساس دور شدن از شما را می کند.دخترتان هم مانند برادر جدیدش می خواهد در اتاق شما بخوابد وبه این دلیل بهانه می گیرد و وانمود می کند که می ترسد.

در برخی موارد حسادت موجب می شود که از شخص مورد علاقه خود دور شوند یا در کل از جمع کناره بگیرد وتظاهر به بی اعتنایی کنند.اگر چه برخی از نوجوانان با طراحی رقابت های خلاقانه حسادت خود را نشان میدهند،گروهی از آنها فقط از خشونت وحملات بدنی استفاده می کنند.علاوه بر تظاهر به ترس از تاریکی یا تنهایی می توان به اشکال غیر مستقیم دیگری از بروز حسادت در کودکان نیز اشاره نمود. مکیدن انگشت ،شب ادراری،طرح خواسته های جدید مانند طلب نمودن یک اسباب بازی خاص یا غذای جدید ،شیطنت و خرابکاری نمودن بیش از مورد ویا ناسزا گفتن.فرزند شما با انجام هر کدام از این رفتارها نشان می دهد که به توجه و محبت شما نیاز دارد.

.

به حسادت بین کودکانتان دامن نزنید،آنها می خواهند دیده شوند--jealousy among children--حسادت در میان فرزندان-مریض خونه3

.
والدین آگاه با اقدام به موقع و عاقلانه خود به راحتی می توانند فرزندشان را از این بحران احساسی_عاطفی بگذرانند واو را به آرامش برسانند .
در این میان توجه بزرگترها به برخی هشدارها، به آسانی می توانند آن ها را در این مسیر جلو بیندازند.اول از همه با تولد نو گل جدید از کودک اول خود غافل نشوید.فرزندانتان را نه با یکدیگر ونه با کودکان دیگر مقایسه نکنید.به رفتارهای مثبت دختر و پسرتان دقت و توجه نمایید.اگر پی به حسادت کودکانه اش بردید ،او را سرزنش و تنبیه نکنید.

.

به حسادت بین کودکانتان دامن نزنید،آنها می خواهند دیده شوند--jealousy among children--حسادت در میان فرزندان-مریض خونه4

.

ازسویی دیگر رسیدگی به خواهر یا برادر کوچکترش را علت نادیده گرفتن او عنوان ننمایید.با گفتن:لطفا خودت لباس هایت را بپوش،من باید لباس های برادرت را عوض کنم.فقط به حسادت او دامن می زنید .در صورت بروز بحث و کشمکش بین فرزندانتان تا حد لزوم در دعوای آنها دخالت نکنید یا به دفاع از یکی از آنها نپر دازید.با باز جویی کردن از فرزند بزرگتر یا دستور دادن به فرزند کوچکتر که به خواهر و برادر بزرگترش احترام بگذارد،هیچ مشکلی حل نخواهد شد.در نهایت مراقب رفتار خود تان باشید ،زیرا شما مهمترین الگوی فرزندتان هستید .پس در حضور کودک ونوجوان تان،حسادت خود نسبت به دیگران را بروز ندهید یا از افراد دیگر بد گویی ننمایید.
در واقع ریشه حسادتهای همه شما به دوران کودکی تان و رفتارهای نا مناسب بزرگتر ها یتان بر می گردد،بنابر این با دلسوزی و هوشیاری مانع شکل گیری و گسترش حسادت در میان فرزندان تان شوید.

.

به حسادت بین کودکانتان دامن نزنید،آنها می خواهند دیده شوند--jealousy among children--حسادت در میان فرزندان-مریض خونه5

.

.

.

.

.

.

منبع : نشریه به سوی سعادت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *