بازدید این صفحه: 4243

فرو رفتن ناخن در گوشت پا

فرو رفتن ناخن در گوشت پا

علت فرو رفتن ناخن در گوشت چیست؟

ناخن برخی از مردم، آماده فرورفتن در گوشت می‌باشد. ولی علت بنیادین آن دربرگیرنده‌ی ناخن گرفتن نادرست، شکل غیر طبیعی ناخن (شکل ناخن بیش‌ازحد طبیعی دارای انحنا باشد.)

عفونت انگشتان پا-جراحی ناخن پا-فرو رفتن ناخن پا در گوشت-فرو رفتن ناخن در گوشت پا-ناخن پا-مریض خونه-marizkhone-4

، پوشیدن کفش نامناسب و فشار روی دیواره ناخن به وسیلهٔ کفش تنگ یا انگشت مجاور و تجمع چرک و عرق می‌باشند. هنگام گرفتن ناخن، کناره‌های آن باید به اندازه کافی بلند باشد.

عفونت انگشتان پا-جراحی ناخن پا-فرو رفتن ناخن پا در گوشت-فرو رفتن ناخن در گوشت پا-ناخن پا-مریض خونه-marizkhone-5

اگر ناخن بیش از اندازه  کوتاه گرفته شود گوشه تیز ناخن در نزدیکی چین پوستی قرار می‌گیرد و به‌ویژه اگر فشار موضعی هم بر آن وارد آید، امکان دارد به درون پوست فرو رود، این محیط در حضور چرک و عرق آماده آلودگی به عفونت می‌باشد.

 عفونت انگشتان پا-جراحی ناخن پا-فرو رفتن ناخن پا در گوشت-فرو رفتن ناخن در گوشت پا-ناخن پا-مریض خونه-marizkhone-3

درمان

ناخن انگشت پای مردم به درجات گوناگون می‌تواند به بافتهای اطراف خود آسیب برساند. در آن مورد، تنها راه حل مشکل، برداشتن حاشیه بیرونی ناخن، به‌وسیله یک جراحی کوچک است. گاهی بخشی یا همه ناخن با جراحی برداشته می‌شود و بستر ناخن تراشیده می‌شود و لذا این مشکل عود نخواهد کرد. این جراحی به‌طور نسبی بدون درد است و پس از عمل به‌سرعت بهبود می‌یابد و ناخن دوباره رشد می‌کند ولی احتمالاً مانند قبل نخواهد شد. در موارد مزمن، شدید یا عودکننده، پزشکان اقدام به برداشتن کامل ناخن می‌نمایند.

عفونت انگشتان پا-جراحی ناخن پا-فرو رفتن ناخن پا در گوشت-فرو رفتن ناخن در گوشت پا-ناخن پا-مریض خونه-marizkhone-

برای رویارویی با عفونت، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی معمولاً علایم عفونت را ظرف یک هفته تسکین می‌دهند.

در موارد قبل یا بعد از جراحی می‌توانید از پوشش‌های مرطوب استفاده کنید. و یا با قرار دادن یک‌تکه کوچک کتان در زیر ناخن در اطراف لبه‌ها، گوشه‌های ناخن را از بافت ملتهب اطراف آزاد کنید و بافت ملتهب را در برابر آسیب‌های بیشتر حفاظت کنید.

/مریض خونه/

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *