بازدید این صفحه: 595
شکنجه کودکان معلول

اداره کل بهزیستی استان البرز متهم اصلی شکنجه کودکان معلول است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با ابراز تاسف شدید از شکنجه و آزار کودکان ناتوان و معلول، پیگیرد قضایی مسببین این جنایت هولناک را خواستار شد و اظهار کرد: متهم اصلی این پرونده اداره کل بهزیستی استان البرز است که با نظارت بسیار ضعیف بر عملکرد این مرکز نگهداری کودکان معلول، امکان بروز چنین حادثه تلخ و ناگواری را فراهم آورده است.

اداره کل بهزیستی استان البرز متهم اصلی شکنجه کودکان معلول است

به گزارش مریض خونه و به  نقل از ایسنا ،فاطمه آجرلو گفت: انتشار خبر شکنجه جسمی و روحی کودکان دارای ناتوانی ذهنی و جسمی در یک مرکز نگهداری از کودکان معلول موجی از تاسف و تاثر را در بین افکار عمومی ایجاد کرد و با ایجاد شوک روانی در جامعه، مردم را متوجه یک عمل ضد انسانی و غیرمسئولانه ساخت.

وی با بیان اینکه خانواده‌های دارای کودکان معلول با پرداخت هزینه‌های سنگین پاره تن خود را نزد مسئولان این مرکز به امانت گذاشته بودند، تصریح کرد: آنطور که دادستان مرکز البرز به رسانه‌ها خبر داده، کارکنان مرکز از طناب و زنجیر برای بستن کودکان استفاده کرده و همچنین روش‌های ناجوانمردانه دیگری را نیز برای شکنجه این فرشتگان بی‌گناه بکار می بسته‌اند که باید برخورد قاطعانه و اشد مجازات برای مقابله با آنها در دستور کار قرار گیرد.

عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه تقصیر اداره کل بهزیستی استان البرز از مسئولان مرکز مذکور کمتر نیست، گفت: اعتماد خانواده‌ها جهت واگذاری مسئولیت نگهداری از کودکان معلول و ناتوان خویش به این مرکز به جهت تائیدیه و مجوزی است که بهزیستی برای آن صادر کرده است و این طور که از شواهد و قرائن بر می‌آید مسئولان و کارکنان آسایشگاه مذکور در خلاء نظارت به فعالیت مشغول بوده و فرصت را برای اعمال خشونت و سوء استفاده مناسب دیده‌اند. اگر مشابه این رویداد در برخی کشورها اتفاق می‌افتاد، حتی رئیس کل بهزیستی را از کار برکنار می‌کردند!

آجرلو از دستگاه قضا، فرماندار کرج، استاندار البرز و سایر دستگاه‌های نظارتی تقاضا کرد با ورود ویژه به پرونده شکنجه جسمی و روحی کودکان معلول، اداره کل بهزیستی را در رأس ماجرا مورد بازخواست قرار دهند و موضوع را به گونه‌ای مدیریت کنند که با اعمال نظارت شدید بر نحوه اداره چنین مراکزی، دیگر شاهد اعمال خشونت علیه افراد بی گناه نباشیم.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: از مسئولان امر انتظار می رود در صدور مجوز راه اندازی آسایشگاه‌های نگهداری از سالمندان، کودکان معلول جسمی و ذهنی و… سختگیری‌های لازم را به عمل آورند و صلاحیت متقاضیان را از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهند، چرا که این مراکز پذیرای تعدادی از افراد جامعه هستند که به دلیل کهولت سن یا ابتلا به انواع بیماری‌ها قادر به مراقبت صحیح از خود نیستند و در برابر آزار و اذیت‌های احتمالی دفاعی از خود ندارند.

این مسئول شهری در ادامه خواستار بازدید سرزده و مستمر مسئولان اداره کل بهزیستی البرز از مراکز نگهداری از سالمندان، معلولان، ایتام و افراد بدسرپرست شد و همچنین بر تعیین نماینده‌ای از سوی این سازمان جهت استقرار در آسایشگاه‌های دارای جمعیت بالا شد تا کمیت و کیفیت خدمت رسانی به افراد مقیم را با استانداردهای موجود تطابق دهند و در صورت بروز هرگونه تخلف، مراتب را جهت پیگیری های ثانویه به استحضار مسئولان امر برسانند.

آجرلو گفت: همچنین در بحث فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد شاهد فعالیت مراکزی هستیم که با بیماران بد رفتاری کرده و با اعمال انواع فشارهای جسمی و روحی سعی در ترک دادن معتادان دارند. حال آنکه این روش‌های درمان مورد موافقت مراجع ذی صلاح و جامعه پزشکی نیست و سازمان بهزیستی باید بخش قابل توجهی از پتانسیل خود را معطوف نظارت بر روند فعالیت کمپ‌ها و به خصوص جمع آوری مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد نماید.

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *